To bylo slávy. Do pražských ulic vyjela v únoru zbrusu nová flotila čtrnácti elektrobusů Škoda 36 BB E’CITY. Cestující se však z novinky příliš dlouho netěšili. Kvůli závadám byly nové stroje odstaveny. Na linkách 154 a 213 opět jezdí klasické autobusy. „V současnosti v běžném provozu s cestujícími nejezdí žádný ze zakoupených elektrobusů. Sice je možné dvě vozidla v těchto dnech občas potkat v ulicích Prahy, jedná se nicméně o ověřovací technické jízdy bez cestujících, které realizují technici výrobce v rámci procesu odstraňování závad,“ říká pro deník Metro šéf komunikace dopravního podniku Daniel Šabík.
V dubnu se na pár dní několik elektrobusů sice do provozu vrátilo, cestující ale nevozily dlouho a opět putovaly do dílen. Servis vozy potřebují kvůli technické závadě v podobě chybného fungování automatického vyrovnávání podvozku. Podle zástupců výrobce Škody Transportation, která na zakázce pracovala se společností Temsa, nešlo o nedostatek, který by mohl ohrozit bezpečnost provozu. Bylo však třeba poupravit řídicí software.
E’CITY
|
Web Československý dopravák, jehož redaktoři se stihli během krátkého dubnového nasazení do provozu elektrobusem svézt, upozornil nedávno ještě na jinou závadu. V interiéru vozů se údajně odchlipují plastové lišty.
„V tuhle chvíli je především důležité říci, že se nejedná o závady na elektrovýzbroji. Současně dodávám, že výrobce závady odstraňuje v rámci záruky na své náklady podle uzavřené smlouvy. Mimo jiné z této smlouvy vyplývají pro výrobce sankce za každý den, kdy jsou elektrobusy kvůli těmto závadám mimo běžný provoz,“ dodává pro deník Metro Šabík.
Do dopravního podniku se kvůli elektrobusům pustila celá řada kritiků. Šéf komunikace dopravního podniku však jejich slova mírní. „Není to tak, že by se v uvozovkách dopravnímu podniku vysypaly elektrobusy. Problém je někde jinde – vozidla jsou v záruce, opakuje se u nich stejný typ závad,“ vysvětluje Šabík.
Česko-turecké elektrobusy
|