metro.cz

Rekonstrukce Barrandovského mostu zpočátku nejvíc zkomplikuje dopravu na Strakonické

  5:06
Noční můra řidičů je tu. V pondělí začne další část opravy důležité dopravní tepny. S dopravním omezením ale musí řidiči počítat již od soboty, kdy se začaly stavět dopravní značení.
První etapa se týká jižní části mostu. | foto: TSK PRAHA

Kvůli bourání nájezdové rampy bude u mostu zúžena do jednoho jízdního pruhu. Plynulost dopravy na mostě by tím ale ohrožena být neměla. Opravy jsou rozděleny do několika let. Ty letošní potrvají 110 dní.

Pouze jeden pruh
„Prvních deset dnů bude nejhorších z důvodu bourání rampy, protože při něm bude materiál padat na jeden jízdní pruh na Strakonické v místě, kde auta podjíždí Barrandovský most. Nyní je zde jeden pruh pro auta a druhý pro autobusy. A těch prvních deset dní tam bude jeden pruh pro všechny společně, “ popisuje komplikace náměstek primátora Adam Scheinherr. Řidiče proto vyzval, aby používali dopravní aplikace s aktuálními informacemi o dopravě. 

Kvůli zajištění plynulosti dopravy budou na krajích mostu připraveny most speciálně vyčleněné posádky odtahové služby. „Dojezd na most bude v minutách. Zřízení nonstop stanoviště záchranky vzhledem k charakteru dopravy nepředpokládáme,“ uvedl ředitel Technické správy komunikací Jozef Sinčák. V hlavní dopravní ústředně byl ustaven tým, který bude dopravu nepřetržitě sledovat.

Nová rampa u Lihovaru
Řidiči budou muset jet po objízdných trasách. Provoz bude částečně omezen i na mostě, kde budou v obou směrech namísto čtyř tři jízdní pruhy. Objížďky povedou zejména po Pražském okruhu, kde byl dočasně otevřen sjezd na Písnici, u Lihovaru vznikla rampa pro otáčení a rozšířena byla kapacita křižovatky u mostu Závodu míru na Zbraslavi.

Letní „krátká“ oprava
„Uvědomujeme si závažnost rekonstrukce pro pražskou dopravu. Proto byla poprvé v historii města veřejná zakázka nastavena tak, že doba rekonstrukce měla stejnou váhu jako cena,“ uvedl Scheinherr. „Délku prací se nám podařilo stáhnout na tři a půl měsíce z původně projektantem očekávaných devíti. Díky tomu můžeme rekonstrukci směrovat do letních měsíců, kdy je v Praze nejslabší doprava,“ dodal.

„Hned v pondělí zahájíme práce na rekonstrukci mostu frézováním povrchu vozovek. Zároveň začneme odstraňovat zábradlí a svodidla. Tyto části mostu jsou ve velmi špatném technickém stavu,“ popsal Martin Ředina, ředitel Oblasti mostních staveb ve společnosti PORR.

Posíleny budou tramvaje, přívozy i sdílená kola

  • Všechny linky MHD, které po mostě jezdí, budou zachovány. Pouze linka 125 ze smíchovského nádraží na Skalku bude rozdělena na X125 ze Smíchova na Háje a na číslo 125, která pojede mezi Skalkou a Háji.
  • Na některých místech byly prodlouženy vyhrazené pruhy pro autobusy, aby se linky k Barranďáku snáz dostaly. To se týká třeba Jeremenkovy, Vrbovy či Modřanské ulice.
  • Posílena bude také tramvajová linka 21, která výjimečně pojede z Braníka ke smíchovskému nádraží. Tramvaj číslo 17 bude prodloužena až do Vozovny Kobylisy.
  • Posunuto bylo molo přívozu mezi Prahou 4 a 5 blíže k Dvorcům a v ranní špičce popluje častěji. 
  • Na cyklostezkách podél Vltavy přibudou nová stanoviště sdílených kol.
  • Kvůli opravě mostu je až do 31. srpna částečně uzavřena také cyklostezka A1.
  • Cesta na levé straně Vltavy je nepřístupná kvůli bezpečnosti. V rámci oprav mostu totiž bude odstraněn mostní objekt, který tvoří součást Strakonické rampy. Cyklisté musí už v Malé Chuchli do ulice Podjezd, kde se napojí na Zbraslavskou. Dále náhradní cesta vede na Barrandovský most a severní stranu chodníku mostu.
  • Největší omezení přinese kompletní uzavření nájezdu na most od ulice Strakonická. Na most se řidiči z této strany až do 2. září vůbec nedostanou. Variant, jak přejet na druhou stranu Vltavy, je několik. Jednou z nich je nová rampa, která vznikla u Lihovaru. Řidiči jedoucí z Chuchle pojedou nejdříve rovně pod Barrandovským mostem ke křižovatce u Lihovaru a těsně před ní se otočí po nové rampě zpět do směru přes Vltavu.
Autor: Metro.cz
zpět na článek