metro.cz

Nádraží Libeň. Od nástupiště k autobusům o přechod méně

  15:11
Od vlaků se na MHD od Žižkova na Prosek a dál na sever dostanou cestující rychleji. Nejbezpečnější cesta je po mostě.

Další 1 fotografie v galerii
Od vlaku k autobusu je to v Libni o něco blíž. | foto: ROPID

Vystoupit z vlaku, zhruba dvě stě metrů běžet ven z nádražní budovy ke hraně první zebry přes křižovatku. Pak překonat ještě jeden přechod, kde kvůli hustému provozu řídí dopravu semafory, a jste na zastávce. Tyhle trampoty ještě do minulého čtvrtka pravidelně zažívali cestující, kteří z libeňského nádraží směřovali na sever metropole. Už pár dní je to ale jinak. „Minulý čtvrtek byl u libeňského nádraží spuštěn provoz nového nástupiště pro autobusy, které směřují od Žižkova na Prosek. Už se tak nikdy nestane, že vám autobus doslova ujede před očima, než se dočkáte zelené na dvojici přechodů a doběhnete na zastávku za křižovatkou,“ popisuje novinku Filip Drápal, mluvčí Regionálního organizátora pražské integrované dopravy (ROPID).

Pokud vám nedělají problém schody, můžete hned za podchodem pod vlakovými nástupišti odbočit doprava. „Dále můžete pokračovat nadchodem a dojdete k autobusům dříve, než řeknete Nádraží Libeň,“ dodává Drápal a upřesňuje, že další alternativou, jak se dostat na novou zastávku, je již pouze jeden přechod pro chodce vedoucí přes ulici K Žižkovu.

„Z komentářů na sociálních sítích je vidět, že nové umístění zastávky lidem hodně pomohlo. Pohodlné přestupy mezi jednotlivými druhy dopravy jsou základem kvalitního integrovaného systému,“ doplňuje pro deník Metro Drápal.

Kladných komentářů na adresu umístění staronové zastávky je na Facebooku Pražské integrované dopravy (PID) skutečně požehnaně. „Tohle bylo potřeba jako sůl. Na těch semaforech se stálo dvakrát tak dlouho, jak trvala jízda vlakem. Vždycky,“ píše uživatelka Markéta Nedvědová. Stejné zkušenosti má i Veronika Lorenzová. „Pokaždé, než jsme se prosypali přes celou křižovatku, to ujelo. Takhle je to mnohem blíž,“ pochvaluje si.

Najdou se ale i kritické hlasy. Uživatel Jakub Hojka například navrhuje, aby ROPID či dopravní podnik na původní zastávku ve Freyově ulici umístily výraznější nápis o jejím zrušení. „Včera jsem tam v noci čekal a nebyl jsem jediný, kdo si toho nápisu o zrušení prostě nevšiml,“ svěřil se na Facebooku Hojka.

Na jeho litanii reaguje na profilu ROPID uživatel Michal Daneš. „Jo, bylo by to super. Ale lidi to stejně nečtou. Viz velké cedule pro 135 na Florenci. Velký nápis a šipka zastávka bus přímo za 150 metrů a stojí vedle té velké cedule a myslí si, že zrovna tady nastoupí do busu, protože on tam teď zrovna stojí s vypnutým motorem,“ komentuje Daneš. Podle Františka Moravce, který se o svůj názor na Facebooku rovněž podělil, má nová zastávka drobnou vadu. Vyjíždění z ní je podle Moravce udělané tak nešikovně, že než se autobus dostane ze zastávky, padne mu červená či jej řidiči aut z krátkého zálivu nepustí ven. Nepomohlo by prý ani zbudování preferenčního pruhu pro MHD. „Buspruhy v Praze stejně nikdo nedodržuje,“ míní Moravec.

Výjezdu ze zastávky by však podle ROPID měla napomáhat i preference na semaforech. Ty umí na bus takzvaně počkat. „Semafor navíc běhá v cyklu zhruba sto sekund, tedy nehrozí zpoždění iks minut, ale maximálně jeden cyklus,“ vysvětlují zástupci ROPID na svém profilu. „Porušování buspruhů sledujeme, ale není tak strašné, že by je nedodržoval nikdo,“ reaguje ROPID.

Co nevidět se dočká nového hávu i autobusová zastávka Nádraží Libeň v protisměru. Ta zůstává tam, kde byla. Pouze na ní městská společnost Technologie hlavního města Prahy plánuje v následujících dnech vyměnit přístřešek za nový.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek