metro.cz

Větší foto
Do pravidelného provozu vyrazila 1. června na lince 16. | foto: Metro.cz

Zmodernizované vozy v barvách PID mají mouchy

  3:00
„Navrch huj, vespod je to normální tramvaj,“ tvrdí asi nejznámější pražský tramvaják Josef Chodounský.

Když loni vyjela do ulic metropole první tramvaj Škoda 14T v nové vizuální šedočervené podobě Pražské integrované dopravy (PID), měli fanoušci hromadné dopravy svátek.

Podobné to mělo být i začátkem minulého měsíce, kdy v ulicích začal na lince 16 vozit cestující přebarvený vůz typu KT8D5.RN2P, takzvané „kátéčko“ či kachna. A také ze začátku bylo. Než po pár dnech spadly fandům růžové brýle. „Navrch huj, vespod je to normální tramvaj. Prší do toho, skluzovka furt zasahuje do řízení, roletka se klepe, spřáhlo vrže, dveře kabiny se zavřou jen pořádným bouchnutím a na stanovištích jsou měkké a velmi tvrdé páky řadiče. Prostě naše Kačenka,“ informoval týden poté na svém twitterovém účtu asi nejznámější pražský tramvaják Josef Chodounský.

Řidič se do povědomí veřejnosti dříve zapsal sdílením svých „zážitků“ z jízd prostřednictvím videí na sociální síti YouTube. V prosinci 2019 se pak objevil ve většině tuzemských médií v souvislosti se záchranou ztraceného chlapce, kterému pomohl během pracovní doby najít rodiče. Chodounského kritika proto není mezi fandy MHD brána na lehkou váhu.

Do nedostatků přebarvených „kátéček“ si před časem rýpnuli také tvůrci dopravního webu mhd86.cz.

„Ony zmiňované špinavé neudržované tramvaje nebo čerstvě zmodernizované tramvaje KT8, do kterých teče voda a nefunguje protiskluzová ochrana (jak píše na internetu Josef Chodounský), jsou jen poslední ukázkou toho, v jakém rozkladu je dopravní podnik už několik let. Tohle musí skončit,“ píše na webu Ondřej Matěj Hrubeš a dodává: „Pokud se platí úklid tramvají, musí být čisté. Pokud se platí miliony za modernizace starých tramvají, musí být kvalitně provedené.“

Nedávná korupční kauza v dopravním podniku je podle mnoha fandů příležitostí, jak zefektivnit a rozhýbat modernizaci podniku, potažmo i kvalitu vozového parku. Nejen web mhd86.cz v minulosti několikrát informoval o tom, že ač má řada tramvají kamerový systém, nedaří se dopravci udržet vozy vždycky v čistotě. Deník Metro se v souvislosti s přebarvenou Kachnou a jejím potenciálně špatným technickým stavem obrátil na tiskový odbor dopravního podniku. Ani po týdnu se nám však nepodařilo získat aktuální vyjádření.

„Pokud vůz potkáte, pořiďte fotografii a dejte nám ji do komentářů,“ vyzýval podnik před měsícem na Facebooku. Líbí se vám šedočervené kátéčko? Podělte se s námi o názor. Zašlete nám jej na e-mail filip.jarosevsky@metro.cz. Třeba poslouží jako námět pro další článek.

Komentáře

zpět na článek