metro.cz

Až do prosince bez tramvají. Na nábřeží opraví také koleje či vodovod

  18:30
Na Bubenském nábřeží od pondělí nepojedou tramvaje. Důvodem výluky mezi Vltavskou a Dělnickou je oprava kolejí, kanalizace, vodovodu, chodníků a vozovky. Tramvaje proto míří objížďkou.
Uzávěra na Bubenském nábřeží. | foto: MAFRA

„V denním provozu je zavedena náhradní autobusová doprava X25 v trase Maniny – Vltavská – Strossmayerovo náměstí. Tramvaje se do zrekonstruovaného úseku vrátí v pátek 16. prosince od zahájení ranního provozu,“ říká mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková s tím, že se přerušení provozu dotkne pěti tramvajových linek.

„Tramvaje číslo 1 a 25 pojedou mezi Strossmayerovým náměstím a Dělnickou přes Výstaviště, Nádraží Holešovice a Ortenovo náměstí. Linka číslo 6 je ve směru od Kubánského náměstí ze zastávky Vysočanská prodloužena na Lehovec. V úseku mezi Palmovkou a Vysočanskou bude provoz linky číslo 6 posílen,“ dodává Řehková, podle které bude tramvaj číslo 12 ve směru z Barrandova končit na Vltavské, v dočasné zastávce ve směru k Hlávkovu mostu, odkud pojede dál jako linka číslo 14 na Spořilov. „Linka 14 se v opačném směru na Vltavské stane číslem 12,“ doplňuje Řehková.

První etapu rekonstrukce tramvajové tratě od světelné křižovatky na nábřeží Kapitána Jaroše u stanice metra Vltavská po křižovatku Bubenského nábřeží s Argentinskou ulicí už dopravce provedl loni na podzim. Učinil tak před zahájením výstavby Štvanické lávky. Druhá etapa rekonstrukce tratě bude probíhat před Pražskou tržnicí od křižovatky s Argentinskou ulicí po ulici Komunardů. „V letošním roce se jedná o poslední nově zahájenou rekonstrukci nebo dlouhodobější opravu tramvajové infrastruktury v Praze,“ dodává Řehková.

Trať z roku 1981 spravovali již před devatenácti lety

  • Více než čtyřicet let staré koleje na Bubenském nábřeží dělníci podložily novými panely již v roce 2003. Stalo se tak v rámci odstraňování povodňových škod, nicméně v parametrech osmdesátých let.
  • Zastávka Pražská tržnice má být nově bezbariérová, větší a bezpečnější. Dopravní podnik vymění také trolejové vedení včetně stožárů, které jsou na hranici své životnosti.
  • „Kromě toho nahradíme kolejové rozvětvení na obou koncových křižovatkách u stanice metra Vltavská a u Dělnické ulice, ale především před Pražskou tržnicí opět obnovíme obousměrný provoz tramvají. Díky rekonstrukci tratě se nejen zlepší průjezdnost tímto úsekem, ale také zrychlí a ztiší,“ říká Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.
Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek