metro.cz

Pražští strážníci mají vlastní tramvaj, majáky ale nemá. Modrý vůz slouží k náboru

  17:44
„Jupíííí, máme svoji tramvaj,“ radují se od začátku tohoto týdne pražští strážníci na svém Facebooku. Tramvaj s tematickým modrým polepem, siluetami strážců zákona a telefonním číslem 156 na boku vyjela poprvé do ulic metropole v pondělí 28. listopadu na lince číslo 10. Podle mluvčí Městské policie hlavního města Prahy (MP) Ireny Seifertové ale nebude na této lince jezdit tramvaj strážníků vždycky.
Tramvaj pražské městské policie poprvé vyjela do ulic metropole na lince číslo 10. | foto: MPP

„Tramvaj jsme si nadělili k třicátému výročí založení městské policie a máme z ní velkou radost. Souprava Škoda 15T s naším polepem vyjela poprvé do ulic metropole v pondělí 28. listopadu na lince číslo 10. Výběr tras je čistě na rozhodnutí dopravního podniku, ale měly by se měnit, aby byla co nejvíce vidět,“ říká pro deník Metro Seifertová a dodává: „Od toho se odvíjí i téma polepu – tedy třicítka – a zároveň jsme ji využili i k náboru, protože stále hledáme nové kolegy.“

Tramvajová souprava městských policistů má ulice metropole brázdit nejméně rok. Podle Seifertové mají strážníci s dopravním podnikem nasmlouván pronájem do listopadu příštího roku, a to s možností prodloužení. Za roční pronájem celoplošné reklamy firmy a instituce dopravnímu podniku platí stovky tisíc korun ročně. Levné nebyly ani práce na samotné přípravě modré fasády.

„Ohledně polepu jsme v rámci poptávkového řízení oslovili tři firmy, které se tímto zabývají, a nejlevnější nabídka byla na necelých 140 tisíc bez DPH,“ upřesňuje pro Metro Seifertová.

Tramvaj strážníků sklízí chválu na sociálních sítích. Lidem se líbí modrá barva i představa, že se v podobné tramvaji budou vozit pěší hlídky. Někteří vtipálci pak na Facebooku strážníků navrhují, aby se tramvaj dodatečně dovybavila vodními děly. Nejvíce uživatelů by však uvítalo majáčky. „Připomíná mi to ten vtip: Přiběhne policajt do tramvaje a zařve: Sledujte ten taxík!“ komentuje na Facebooku strážníků uživatel Tsyp Rázovitý.

Po Praze jezdí i další tramvaje, které nemají běžnou barevnou kombinaci. Například Vymlouvačka či Podkolačka. Více v boxu.

Není vůz jako vůz. Některý má potěšit, jiný ne

  • Po Praze jezdí tramvaje, které jsou reklamou na pivo, banky, fitcentra či cestovní kanceláře. Podle marketingových expertů tak firmy posilují povědomí o značce. Případně chtějí vyvolat pozitivní emoce.
  • Tramvajím a autobusům s polepem kampaně, který měl doposud jen černo-žlutou variantu, se v hlavním městě přezdívá Podkolačka a Podkoláček. Tyto prostředky MHD bývají polepené nejen poučkami, ale i siluetami nebožtíků. Vozy běžně „zdobí“ také průběžně obměnované skóre. Toto číslo zobrazuje, kolik v letošním roce tramvaj usmrtila chodců. V případě tohoto polepu, na rozdíl od reklamního, o vyvolávání kladných emocí nejde.
  • Osvětová kampaň, jíž je Podkolačka součástí, vznikla v roce 2019 původně proto, aby v hlavním městě zabránila srážkám tramvají s chodci.
  • Dvojice černě polepených tramvají Vymlouvaček, které poprvé vyjely do ulic metropole před čtyřmi lety, zase prezentuje revizory jako chlápky se smyslem pro humor. Uvnitř vozů i zvenku si lze přečíst nejtrapnější výmluvy černých pasažérů chycených při činu, a to i ve formě komiksu.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek