metro.cz

TSK hodnotí rok 2022 jako náročný a úspěšný. Další opravy Barranďáku začnou v květnu

  5:46
Technická správa komunikací (TSK) má za sebou jednu z nejnáročnějších stavebních sezón za poslední roky. Vyzvali jsme proto její zástupce, aby se pro deník Metro ohlédli a shrnuli, co je letos nejvíce zaměstnávalo. A také, co se na řidiče i pro ně chystá v tom následujícím.
Barrandovský most | foto: TSK

Z přiděleného rozpočtu TSK letos zrekonstruovala stovky kilometrů silnic, chodníků i cyklostezek a opravit desítky mostů, lávek a podchodů, opěrných zdí nebo protihlukových stěn. Téměř každá stavební akce si ale podle mluvčí správy komunikací Barbory Liškové žádá omezení v dopravě, proto se TSK i v tomto roce zaměřila na zlepšování koordinací stavebních záměrů i s dalšími investory.

„V roce 2022 byla velkou výzvou zejména rekonstrukce nejvytíženějšího mostu v Česku, kde denně projede až 144 tisíc automobilů, tedy Barrandovského mostu. Důležité bylo vše připravit a zahájit ji bez kolapsu dopravy. Před zahájením samotné rekonstrukce s vlivem na dopravu bylo třeba připravit navazující infrastrukturu a vytvořit takové podmínky na komunikační síti, aby nápor přesunu dopravních intenzit na další komunikace metropoli neochromil,“ říká pro deník Metro Lišková.

Práce na mostě ovlivnili celou Prahu
Oprava takzvaného Barranďáku změnila celou řadu dalších míst, která řidiči využívají každý den. Stavby provedené před zahájením samotné opravy mostu jsou příkladně nová rampa u Lihovaru, další rampa z mostu na Modřanskou nebo úpravy některých křižovatek. Samotné stavební práce první etapy začaly v polovině května 2022.

„Během prací došlo k odstranění mostního objektu, který tvoří součást Strakonické rampy. Následně se postavila rampa nová a dále prošla rekonstrukcí její horní část a dva jízdní pruhy na jižní polovině mostu ve směru od západu na východ včetně dilatačního závěru na Barrandovské rampě a před sjezdem do Braníka. Práce probíhaly také uvnitř mostu,“ dodává Lišková.

Práce měly podle původních předpokladů skončit v září. Vzhledem ke komplikacím technického rázu byl ale nakonec termín dokončení oprav posunut na říjen. „Po skončení prací na Barrandovském mostě se rozjela celá řada dalších akcí. Postavili jsme třeba novou rampu z Jižní spojky do ulice Rabakovská. Práce probíhaly i na ulici Prosecká, které budou pokračovat i v roce 2023 rekonstrukcí povrchu,“ vyjmenovává pro deník Metro Lišková.

Druhá etapa
V roce 2023 plánuje TSK pokračovat v rozsáhlé rekonstrukci Barrandovského mostu. Tentokrát se bude v rámci druhé etapy pracovat na severní polovině jižního mostu. „Dále práce proběhnou na horní části rampy z ulici K Barrandovu a na spodní části jižního mostu přes Vltavu. Přípravné práce bez omezení dopravy by měly začít již v průběhu druhého kvartálu. Termín zahájení prací, kdy je nutné zásadní dopravní omezení na mostě a rampě K Barrandovu, plánujeme na květen 2023,“ popisuje Lišková s tím, že omezení by mělo skončit v srpnu roku 2023. Havní práce by tedy měly být směřovány do prázdninového provozu.

Před zahájením dopravního omezení Barranďáku ještě proběhne rekonstrukce křižovatky Janáčkovo náměstí a Jirásková mostu v Praze 5. Rozsáhlou stavbou je také plánovaná nová rampa Rozvadovské spojky a křižovatky Bucharova, která začala již v říjnu letošního roku. Zde by mělo být hotovo příští duben.

Křižovatky i můstek Božanovská
Další stavbou je rekonstrukce světelné křižovatky Poděbradská, Kbelská a Průmyslová. „Rekonstrukce stávající křižovatky zvýší bezpečnost chodců a dopravy. V současné době probíhají přeložky inženýrských sítí a budování odbočovacích pruhů s dokončením do konce roku 2022. Celá rekonstrukce bude ukončena na jaře 2023. V roce 2023 také zrekonstruujeme další světelně řízenou křižovatku Kbelská x Kolbenova,“ míní pro deník Metro Lišková.

Na příští rok chystá TSK i očekávanou výstavbu mostu Božanovská přes D11. V roce 2022 TSK zahájila přípravné práce a projektování. Samotná stavba proběhne v roce 2023. Práce budou probíhat i na podjezdu Bystrá a také rozšiřování cyklostezky A2. „Letos proběhla první etapa, tedy Podolí , na jaro 2023 plánujeme Vyšehradský tunel a Veslařský ostrov, a také úsek Veslařského ostrova po čerpací stanice MOL u Barrandovského mostu. Děkujeme všem řidičům za jejich trpělivost a ohleduplnost k dalším účastníkům silničního provozu,“ uzavírá pro deník Metro Lišková.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek