metro.cz

Silničáři zalátali devět tisíc děr. Zastavila je až víkendová sněhová nadílka

  5:43
Nejvíce výtluků spravovali lidé z Technická správa komunikací 7. ledna. Trvalejší opravy jsou na stejných místech v plánu také na jaře.

Další 1 fotografie v galerii
Práci stihnou i za hodinu. | foto: TSK

Mrazivé počasí v první polovině prosince s následnou rychlou oblevou poškodilo na řadě míst vozovky ulic hlavního města.

„Bez provizorní opravy by musela být snižována rychlost nebo jinak omezována doprava, a to zejména na hlavních tazích, kde jezdí i MHD. První lednové týdny se ale nesly ve znamení jarního počasí, čehož Technická správa komunikací (TSK) naplno využila,“ říká pro deník Metro mluvčí TSK Barbora Lišková s tím, že bylo k dnešnímu dni opraveno něco kolem devíti tisíc výtluků.

„Práce nám na chvíli přerušilo až víkendové sněžení. Průměrně jsme do té doby během ledna dělali každý den pět set oprav, a to včetně víkendů. Toto číslo pochopitelně stále roste. Rekordním dnem, kdy se nám podařilo opravit nejvíce výmolů, byl 7. leden, kdy číslo vyšplhalo až na počet 1197,“ dodává pro deník Metro Lišková, podle které budou dělníci v následujících dnech postupně pracovat na úplně všech nejdůležitějších komunikacích v hlavním městě.

Na facebookovém profilu TSK se to pod posledním příspěvkem o zalátávání výtluků hemží komentáři. Lidé si stěžují, že provizorní opravy, které silničáři nyní v Praze provádějí, nejspíš dlouho nevydrží. Tato tvrzení jsou však podle TSK nepřesná. Na mnoho míst se budou její pracovníci k případným dodělávkám znovu vracet.

Mezi provizorní opravou a rekonstrukcí silnice je propastný rozdíl.

„Rádi bychom dělali trvalejší opravy, ale i přes příslib se neotevřela jediná obalovna (průmyslové zařízení používané k výrobě obalovaných směsí, pozn. redakce), která by zajišťovala materiál pro trvalou opravu. A pokud bychom rezignovali na provizorní opravy, tak budeme muset například snižovat rychlost,“ vysvětlují zástupci TSK s tím, že trvalé opravy přijdou na řadu v jarních měsících, až spustí provoz zmiňovaná zařízení určená pro výrobu zejména asfaltového betonu. Lidé z TSK také využívají inovativní mikrovlnnou technologii, a to již od konce roku 2020. Jmenuje se FUTTEC a slouží k rychlým a trvalým opravám výtluků na asfaltových vozovkách. Tato metoda má největší výhodu v tom, že při její aplikaci nevznikají žádné spáry. Zabraňuje tak opakování oprav jedné poruchy, a tedy i potřebě uzavírek. Oprava výtluku nebo trhliny do velikosti šedesát až osmdesát centimetrů navíc zabere sotva hodinu času.

Na urvání kola? Teď už ne

    • Technická správa komunikací (TSK) narychlo látala od 2. ledna. Podle statistik si tentýž den dělníci nejvíce mákli v Praze 11, konkrétně v ulici Türkova na Chodově, kde opravili 115 výtluků.
    • Rekord padl také v Praze 4, konkrétně v Hlavní ulici. Zde pracovníci TSK za jediný den nechali zmizet 350 děr ve vozovce. To je zhruba stejně výtluků, než co stihli dělníci opravit za celý 4. leden.
    • Bohužel se může stát, že se výtluky na některá místa mohou v dalších měsících vrátit. V takovém případě je dobré díry co nejdříve hlásit přímo správě komunikací, a to na webu zavady.tsk-praha.cz.
    • TSK letos chystá i jiné než provizorní opravy. Třeba očekávanou výstavbu mostu Božanovská přes D11. V roce 2022 TSK zahájila přípravné práce a projektování. Samotná stavba proběhne v roce 2023.
    • Práce budou probíhat i na podjezdu Bystrá a také rozšiřování cyklostezky A2. „Loni proběhla první etapa, tedy Podolí, na jaro 2023 plánujeme Vyšehradský tunel a Veslařský ostrov, a také úsek Veslařského ostrova po čerpací stanice MOL u Barrandovského mostu. Děkujeme všem řidičům za jejich trpělivost a ohleduplnost k dalším účastníkům silničního provozu,“ říká mluvčí TSK Barbora Lišková.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek