metro.cz

Velmi oblíbený dopravce Martin Uher. Pendleři jej rozhodně chtějí dál

  5:09
Ukončí Martin Uher své více než tři desítky let trvající působení na Mníšecku a Dobříšsku? Tahle otázka pálí mnohé pendlery, kteří z oblasti denně cestují za prací či do školy na smíchovské nádraží a zase zpět.
Martin Uher | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Nemalá část lidí z Mníšku pod Brdy a okolí se totiž obává zhoršení kvality veřejné dopravy, kterou před řadou let oblast trpěla. Nedávno je totiž poplašila kuloární informace, že organizátory dopravy (ROPID a IDSK) několikrát oceňovaný dopravce už nebude na své trase jezdit příliš dlouho. Ve výběrovém řízení Středočeského kraje totiž jiný dopravce – ČSAD Benešov – nabídl lepší cenu za kilometr.

V posledních týdnech proto dali místní obyvatelé dohromady petici, kterou záhy podepsalo 2300 lidí. S její pomocí chtěli přimět k zakročení středočeské zastupitele. Úplně to ale nedopadlo.

„Bereme na vědomí“
V textu petice místní obyvatelé vyzvali vedení kraje, aby v tendru na nového dopravce důsledně posuzovalo a zohledňovalo úroveň poskytovaných služeb. Středočeští zastupitelé petici v pondělí vzali takzvaně na vědomí, což je však nezavazuje k dalším krokům. Podle radního pro veřejnou dopravu Petra Boreckého se petenti nicméně „vlamují do otevřených dveří“. Jinak řečeno, podle Boreckého není třeba vymáhat něco, čemu zástupci kraje nemají v plánu bránit.

Nejlepší nabídka
Společnost Martin Uher nabídla v novém tendru druhou nejnižší cenu, a to 104 a půl milionu korun. Nejnižší nabídku, 101,9 milionu korun předložila společnost ČSAD Benešov. Podle petice jsou nicméně cestující se službami Martina Uhera spokojeni. Autoři petice žádají o to, aby o vítězi nerozhodovala jen cena. Borecký nicméně podotkl, že soutěž byla pečlivě připravována a součástí vyhodnocení není jen kontrola formálních náležitostí. Petenti podle něj požadují něco, co je nezbytnou součástí vyhodnocení podaných nabídek.

Středočeský kraj společně s Prahou v současné době stále ještě vybírá provozovatele autobusů Pražské integrované dopravy, kteří budou jezdit od 1. prosince 2024. Do soutěže se kromě velkých firem přihlásili i malí a střední dopravci. Výběrová řízení byla vyhlašována ve čtyřech vlnách a v každé z nich se soutěží o několik oblastí, které kraj objednává samostatně nebo s Prahou. Smlouvy na provoz příměstských a regionálních linek v obou krajích končí k 30. listopadu 2024. Na oficiální potvrzení výsledků v první vlně, kde je i Mníšecko, a jejich případné posvěcení Středočeským krajem si budou muset cestující ještě počkat.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek