Sérii plakátů, kde byla pomocí slovních hříček pozměněna známá pražská místa, mohli Pražané spatřit v létě roku 2021 na nejrůznějších reklamních plochách po Praze i v on-line médiích. Odborníci z webu mediar.cz ji loni v lednu zhodnotili jako jednu ze dvou nejlepších v České republice za rok 2021. A v roce 2022 získala také Zlaté pero za nejlepší reklamní text roku. Nyní tato kampaň slaví další úspěch, a to v soutěži ADC Czech Creative Awards, která hodnotí inovativní a kreativní práce v oblasti reklamy, designu, komunikace a digitálních médií.
„Ocenění nás velice těší, a i když to byla velká výzva, doufám, že už žádné další očkovací kampaně nebudou potřeba a budeme se moci více věnovat našim dalším projektům. Naše kampaně ukazují, že citlivě zvolená míra odlehčení může pracovat i s vážnější a složitější problematikou,“ uvádí ředitelka odboru médií a marketingu Magistrátu hl. m. Prahy Jana Berková.
Pro hlavní město kampaň připravila agentura DDB Prague a vedena byla jako nízkonákladová. „Naší spolupráce si moc vážíme a doufáme, že odvaha pražského magistrátu inspiruje i další. Kreativní přístup k očkovací kampani ukazuje, že posouvat laťku komunikace ve veřejné sféře má smysl, a že dobrá kreativa se dokáže vyrovnat i s obtížnými tématy a efektivně tak oslovit laickou i odbornou veřejnost,“ objasňuje Dora Pružincová, CCO agentury DDB Prague.
Zvuková podoba kampaně nazvaná Lockdownů už bylo dost, která se vysílala v rádiích a na nejrůznějších streamovacích platformách na internetu, vybojovala bronz v kategorii Sound. Tento rozhlasový spot též získal stříbro za příběhový copywriting. V něm se Magistrát hlavního města Prahy rozhodl přistoupit k vážnému tématu dlouhých lockdownů během pandemie covidu-19 namísto strašení opět s humorem.
Kampaň
|