metro.cz

Praha chce přitáhnout hlavně „slušné turisty“ a zbavit se nálepky levné nálevny

  18:00
Pro návštěvníky se chystá kampaň o pravidlech a kultuře chování.
Do kampaně pro tuzemské turisty s názvem V Praze jako doma se zapojuje také známá kapela z Hanspaulky – Tata Bojs. | foto: PTC

Sami Pražané si ještě před covidem v centru města všimli tabulí s nápisy Enjoy Respect Prague, která turisty upozorňovala na to, kde se nacházejí a jak by se měli chovat. Často takové prosby nestačily, například Dlouhá a její okolí se po nocích stávaly jednou velkou párty zónou, turisté se opíjeli už od rána. Problémem byla koncentrace takových davů lidí, často i bez respektu k městské policii. Praha si celosvětově získala titul „nejlevnější nálevny v Evropě“ a začaly sem jezdit obrovské počty mladých lidí, kteří chtěli poznat, jak se dá v Praze zakalit. V centru se nyní hojně objevují „cannabis shopy“, které jsou ve světě známé tím, že v nich lze koupit marihuanu. Turisté však netuší, že konzumace i lehké drogy jsou v Česku zakázané, navíc se nechají lapnout do pasti. Žádnou látku THC neobsahují. Na tento trik upozornil nedávno také youtuber Janek Rubeš, který se od mladých cizinců dozvěděl, že se domnívají, že jsou lehké drogy legální, a ani netušili, že by mohli být podvedení.

Praha přesto věří, že se této nelichotivé nálepky zbaví a chystá na letošní turistickou sezonu nové kampaně – kromě zmíněné Enjoy Respect Prague také Stay in Prague, které cílí primárně na zahraniční a individuální cestovatele 35+ nebo rodiny s dětmi. „V kampani jasně motivujeme k návštěvě Prahy turisty, kteří zde utratí více peněz, objevují i místa mimo centrum a mají hlubší zájem o město,“ doplňuje František Cipro, šéf Prague City Tourism (PCT).

Kampaň Enjoy Respect Prague má vkusnou formou informovat o pravidlech a kultuře chování ve městě. Podle Jany Adamcové, místopředsedkyně představenstva PCT, je důležité, aby přijíždějící turisté respektovali a dodržovali místní pravidla. Kampaň navazuje na iniciativu Světové organizace cestovního ruchu podporující udržitelný cestovní ruch a přistoupilo k ní mnoho evropských metropolí.

Metropole se chce prezentovat i tuzemským turistům. Právě u Čechů je poslední dva roky na vzestupu. Podle loňských dat tvoří čtvrtinu všech návštěvníků. Město na kampaně vyčlenilo 15,4 milionu korun. Část těchto peněz chce získat z výběru poplatku za jejich pobyt.

Autor: Marek Peška Metro.cz
zpět na článek