metro.cz

Společnost Zynga oznamuje finanční výsledky za první čtvrtletí roku 2022

  9:16
San Francisco (USA) 12. května 2022 (PROTEXT/BusinessWire) - Příznivé čtvrtletní tržby a objednávky

Nejvyšší příjmy z reklamy a objednávky v 1. čtvrtletí v historii

Pokračující realizace víceleté strategie růstu

Zynga Inc. (NASDAQ: ZNGA) dnes zveřejnila finanční výsledky za první čtvrtletí končící 31. března 2022.

„Rok 2022 jsme zahájili dobrými čtvrtletními výsledky, kdy jsme dosáhli historicky nejvyšších příjmů z reklamy a objednávek za 1. čtvrtletí, a to díky našemu portfoliu hyperpřístupných produktů,“ uvedl generální ředitel společnosti Zynga Frank Gibeau. „Díky naplňování všech aspektů naší meziroční růstové strategie včetně online multiplayerových služeb, vývoje nových herních titulů i investic do naší reklamní platformy, nových trhů a technologií se nám daří posilovat pozici společnosti Zynga jakožto předního tvůrce bezplatných online her pro více hráčů na mobilních zařízeních.“

Finanční souhrn za první čtvrtletí roku 2022

Tržby a objednávky: V prvním čtvrtletí jsme dosáhli tržeb ve výši 691 milionů dolarů, což je meziroční nárůst o 2 %, a čtvrtletních objednávek ve výši 695 milionů dolarů, což je meziroční pokles o 3 %. Tržby z online her nebo plateb uživatelů činily 538 milionů USD, což znamená meziroční pokles o 3 %, a objednávky plateb uživatelů činily 528 milionů USD, což je meziroční pokles o 11 %. Příjmy z reklamy a ostatních služeb dosáhly v 1. čtvrtletí rekordní výše 154 milionů USD, což představuje meziroční nárůst o 24 %, a objednávky reklamy a ostatních služeb dosáhly vůbec nejvyššího výkonu v 1. čtvrtletí ve výši 167 milionů USD, což představuje meziroční nárůst o 35 %.

Uživatelské metriky: Průměrný počet aktivních mobilních uživatelů za den (daily active users, DAU) činil 40 milionů, což je meziroční nárůst o 3 %, a průměrný počet mobilních uživatelů za měsíc (monthly active users, MAU) činil 209 milionů, což je meziroční nárůst o 27 %. Průměrné mobilní objednávky na mobilního DAU (ABPU) ve výši 0,190 dolaru se meziročně snížily o 6 %.

Náklady a výdaje: Náklady na tržby činily 252 milionů USD, tj. 36 % výnosů, zatímco ve stejném čtvrtletí předchozího roku to bylo 38 % výnosů. Náklady na tržby mimo GAAP činily 185 milionů USD, tj. 27 % objednávek, což představuje mírný pokles oproti 29 % objednávek ve stejném čtvrtletí předchozího roku. Provozní náklady podle GAAP činily 424 milionů USD, což představuje 61 % výnosů a zlepšení oproti 62 % ve stejném čtvrtletí předchozího roku. Provozní náklady mimo GAAP ve výši 364 milionů USD představovaly 52 % objednávek, oproti 49 % ve stejném čtvrtletí předchozího roku.

Ziskovost a peněžní toky: Čistá ztráta činila 25 milionů USD oproti 23 milionům dolarů čisté ztráty v předchozím čtvrtletí a upravená hodnota EBITDA činila 144 milionů USD, což je meziročně o 21 milionů USD více. Provozní odliv hotovosti činil 203 milionů dolarů ve srovnání s odlivem hotovosti ve výši 164 milionů dolarů ve čtvrtletí předchozího roku. V tomto čtvrtletí jsme dokončili poslední platby související s akvizicemi společností Small Giant Games a Rollic v celkové výši 265 milionů USD.

Vzhledem k probíhající transakci se společností Take-Two Interactive Software, Inc. (dále jen „Take-Two“), která byla oznámena 10. ledna 2022, nebude společnost Zynga v souvislosti se zveřejněním čtvrtletních výsledků pořádat konferenční hovor ani poskytovat výhledová prohlášení.

Další informace o probíhající transakci se společností Take-Two jsou uvedeny v registračním prohlášení na formuláři S-4, který společnost Take-Two podala u Komise pro cenné papíry a burzy (dále jen „SEC“) v souvislosti s transakcí, která zahrnuje společné prohlášení/prospekt společností Zynga a Take-Two a všechny další příslušné dokumenty předložené SEC. Registrační prohlášení bylo prohlášeno za účinné dne 7. dubna 2022 a konečné společné prohlášení/prospekt byly zaslány akcionářům společností Zynga a Take-Two.

O společnosti Zynga Inc.

Společnost Zynga je celosvětovým lídrem v oblasti interaktivní zábavy, jehož posláním je propojovat svět prostřednictvím her. Se svým obrovským celosvětovým dosahem ve více než 175 zemích a regionech nabízí společnost Zynga rozmanité portfolio populárních herních sérií, které na mobilních zařízeních zaznamenaly více než čtyři miliardy stažení, včetně her CSR Racing™, Empires & Puzzles™, FarmVille™, Golf Rival™, Hair Challenge™, Harry Potter: Puzzles & Spells™, High Heels!™, Merge Dragons!™, Merge Magic!™, Toon Blast™, Toy Blast™, Words With Friends™ a Zynga Poker™. Díky službě Chartboost, přední platformě pro mobilní reklamu a monetizaci, je Zynga ve svém oboru špičkovou platformou nové generace se schopností optimalizovat programovou reklamu a výnosy ve velkém měřítku. Společnost Zynga byla založena v roce 2007, sídlí v Kalifornii a má pobočky v Severní Americe, Evropě a Asii. Další informace najdete na adrese www.zynga.com nebo sledujte společnost Zynga na Twitteru, Instagramu, facebooku nebo blogu společnosti Zynga.

Klíčové provozní ukazatele

V našem podnikání se řídíme sledováním několika provozních ukazatelů. Jsou to „mobilní DAU“, který představuje denní počet aktivních uživatelů našich mobilních aplikací, „mobilní MAU“, který představuje měsíční počet aktivních uživatelů našich mobilních aplikací, a „mobilní ABPU“, který představuje průměrný počet denních mobilních objednávek na průměrný počet mobilních DAU, přičemž každý z těchto údajů je zaznamenáván a odhadován našimi interními analytickými systémy. Tyto provozní ukazatele určujeme na základě interních údajů společnosti, založených na sledování aktivity uživatelských účtů. Dále používáme informace poskytované třetími stranami (včetně přihlašovacích údajů třetích stran předávaných poskytovateli platforem), které nám pomáhají sledovat, zda hráč přihlášený pod dvěma nebo více různými uživatelskými účty je tatáž osoba. Celkově jsme přesvědčeni, že tato čísla představují přiměřené odhady naší uživatelské základny za příslušné období a že metodiky, které používáme a příležitostně aktualizujeme, jsou adekvátně podloženy naším úsilím identifikovat trendy v chování hráčů. Tyto údaje však mohou ovlivnit faktory spojené s aktivitou uživatelů a systémů a naší schopností identifikovat a odhalit pokusy o replikaci legitimní aktivity hráčů.

Mobilní DAU. Mobilní DAU definujeme jako počet jednotlivců, kteří během určitého dne hráli některou z našich mobilních her. Průměrný počet mobilních DAU za určité období představuje průměr z počtů mobilních DAU za každý den v daném období. Podle této metriky se jednotlivec, který hraje dvě různé mobilní hry ve stejný den, počítá jako dva DAU. K omezení duplicit využíváme informace poskytnuté třetími stranami, které nám pomáhají identifikovat jednotlivce hrající stejnou hru. Nemáme však k dispozici údaje o přihlášení do sítě od třetích stran, které by umožnily spojit aktivitu jednotlivce hrajícího naše hyperpřístupné hry (včetně her získaných od společnosti Rollic v říjnu 2020), mobilní hry hratelné přes messenger (před třetím čtvrtletím roku 2021), hry Puzzle Combat, Merge Magic! a hry získané od společností Gram Games v květnu 2018, Small Giant v lednu 2019, Peak v červenci 2020 a StarLark v říjnu 2021 pod více uživatelskými účty. V důsledku možných duplicit u těchto uživatelů tak mohou být skutečné počty mobilních DAU nižší než vykazované. Mobilní DAU používáme jako měřítko aktivity uživatelů.

Mobilní MAU. Mobilní MAU definujeme jako počet jednotlivců, kteří hráli některou z našich mobilních her během 30denního období končícího datem měření. Průměrný počet mobilních MAU za určité období je průměr z počtů mobilních MAU ke konci každého měsíce v daném období. Podle této metriky se jednotlivec, který hraje dvě různé mobilní hry ve stejném 30denním období, počítá jako dva mobilní MAU. K omezení duplicit využíváme informace poskytnuté třetími stranami, které nám pomáhají identifikovat jednotlivce hrající stejnou hru. Nemáme však k dispozici údaje o přihlášení do sítě od třetích stran, které by umožnily spojit aktivitu jednotlivce hrajícího naše hyperpřístupné hry (včetně her získaných od společnosti Rollic v říjnu 2020), mobilní hry hratelné v messengeru (před třetím čtvrtletím roku 2021), hry Puzzle Combat, Merge Magic! a hry získané od společností Gram Games v květnu 2018, Small Giant v lednu 2019, Peak v červenci 2020 a StarLark v říjnu 2021 pod více uživatelskými účty. V důsledku možných duplicit u těchto uživatelů tak mohou být skutečné počty mobilních MAU nižší než vykazované. Mobilní MAU používáme jako měřítko celkové velikosti herní komunity.

Mobilní ABPU. Mobilní ABPU definujeme jako celkový počet mobilních objednávek v daném období, vydělený počtem dní v tomto období a průměrným počtem mobilních DAU za dané období. Jsme přesvědčeni, že mobilní ABPU poskytuje investorům a dalším osobám užitečné informace pro pochopení a vyhodnocení našich výsledků stejným způsobem jako vedení společnosti. Mobilní ABPU používáme jako měřítko celkové monetizace všech našich hráčů prostřednictvím prodeje virtuálních předmětů a reklamy.

Náš obchodní model v oblasti sociálních her je navržen tak, že čím více hráčů hraje naše hry, tím více přibývá sociálních interakcí a tím hodnotnějšími se naše hry a naše podnikání stávají. Ke zvyšování našich objednávek a následně i příjmů z online her a reklamy přispívají všichni aktivní hráči našich her. Virtuální předměty nakupují hráči, kteří se stýkají, soutěží nebo spolupracují s ostatními hráči, z nichž většina virtuální předměty nekupuje. V souladu s tím se zaměřujeme především na mobilní DAU, mobilní MAU a mobilní ABPU, které podle našeho názoru společně nejlépe odrážejí klíčové ukazatele zájmu uživatelů.

Finanční ukazatele mimo GAAP

V této tiskové zprávě jsme pro doplnění naší konsolidované účetní závěrky sestavené v souladu s účetními standardy USA (Generally Accepted Accounting Principles, GAAP), dále jen „účetní závěrka dle GAAP“, uvedli také některé finanční ukazatele mimo GAAP. Ukazatele mimo GAAP využívá vedení společnosti interně k analýze finančních výsledků za účelem posouzení provozní výkonnosti a likvidity. Náš výběr finančních ukazatelů mimo GAAP se může lišit od finančních ukazatelů mimo GAAP používaných jinými společnostmi.

Prezentace našich finančních ukazatelů mimo GAAP není určena k samostatnému posuzování, ani jako údaje nahrazující či nadřazené účetní závěrce dle GAAP. Jsme však přesvědčeni, že uvádění finančních ukazatelů mimo GAAP je přínosné pro vedení i investory při hodnocení naší výkonnosti, plánování, prognózování a analýze budoucích období. Věříme, že naše finanční ukazatele mimo GAAP jsou pro investory užitečné i vzhledem k tomu, že poskytují větší transparentnost ohledně klíčových finančních ukazatelů používaných při provozním rozhodování a naši investoři a analytici je používají k posouzení stavu našeho podnikání.

V přiložených tabulkách uvádíme srovnání našich finančních ukazatelů mimo GAAP použitých v této tiskové zprávě s nejpříměji srovnatelnými finančními ukazateli dle GAAP. Vzhledem k níže uvedeným omezením finančních ukazatelů mimo GAAP se doporučuje posuzovat finanční ukazatele mimo GAAP uvedené v této tiskové zprávě společně s účetními závěrkami dle GAAP.

Hlavní omezení našich finančních ukazatelů mimo GAAP jsou mj. tato:

• objednávky neodráží skutečnost, že příjmy z online her a příjmy z některých reklamních transakcí jsou časově rozlišeny a uznávány po odhadovanou průměrnou dobu hraní plátců (u trvanlivých virtuálních předmětů) nebo podle spotřeby (u spotřebních virtuálních předmětů); na objednávky se vztahují také další úpravy, pokud je lze uplatnit;

• upravená hodnota EBITDA (Earnings before Interests, Taxes, Depreciation and Amortization, Zisk před započtením úroků, daní a odpisů) nezahrnuje dopad nákladů na kompenzace na základě akcií, transakční náklady související s akvizicemi, úpravy podmíněných plnění, soudní vyrovnání a související náklady na právní služby a náklady vzniklé z uvolněných pronájmů (které zahrnují vykázané náklady na snížení hodnoty);

• upravená hodnota EBITDA neodráží rezervy na daň z příjmů ani příslušné plnění a nezahrnuje ostatní čisté výnosy (náklady), které zahrnují kurzové zisky a ztráty a zisky a ztráty z prodeje aktiv, úrokové náklady a úrokové výnosy;

• upravená hodnota EBITDA nezahrnuje odpisy hmotného a nehmotného majetku. Ačkoli odpisy a amortizace představují nepeněžní náklady, může se stát, že odepisovaná nebo amortizovaná aktiva bude nutné v budoucnu nahradit; volný peněžní tok je odvozen od čistého peněžního toku z provozní činnosti sníženého o peněžní prostředky vynaložené na kapitálové výdaje;

• náklady na výnosy a provozní náklady mimo GAAP nezahrnují dopad odpisů nehmotných aktiv z akvizic, úpravy podmíněných plnění, transakční náklady související s akvizicemi, soudní vyrovnání a související náklady na právní služby, náklady vzniklé z uvolněných pronájmů nebo náklady na kompenzace na základě akcií.

ZYNGA INC. KONSOLIDOVANÉ ROZVAHY (v milionech, neauditované)

ZYNGA INC. KONSOLIDOVANÉ VÝKAZY O HOSPODAŘENÍ (v milionech, kromě údajů na akcii, neauditované)

ZYNGA INC. KONSOLIDOVANÉ VÝKAZY PENĚŽNÍCH TOKŮ (v milionech, neauditované)

ZYNGA INC. SROVNÁNÍ VÝSLEDKŮ PODLE GAAP A VÝSLEDKŮ MIMO GAAP (v milionech, neauditované)

ZYNGA INC. SROVNÁNÍ NÁKLADŮ A VÝDAJŮ PODLE GAAP A MIMO GAAP (v milionech, neauditované)

Zobrazit zdrojovou verzi na webu businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220509005777/en/

Kontakty:

Vztahy s investory:

Investors@zynga.com

Vztahy s médii:

Kenny Johnston

Press@zynga.com

Zdroj: Zynga

Text této zprávy v původním, zdrojovém jazyce je oficiální verzí. Překlad této zprávy do jiných jazyků poskytujeme pouze jako doplňkovou službu. Text zprávy v původním, zdrojovém jazyce je jedinou právně závaznou verzí této tiskové zprávy.

(BW)

ČTK ke zprávě vydává přílohu s tabulkami, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz .

zpět na článek