metro.cz

Linka bezpečí spouští vánoční kampaň „Přání Ježíškovi“

  10:17
Praha 29. listopadu 2022 (PROTEXT) - Linka bezpečí uvádí spolu se sítí rádiových stanic Hitrádio kampaň „Přání Ježíškovi“. Cílem kampaně je upozornit na význam Linky bezpečí, na kterou se mohou děti obrátit nepřetržitě 24 hodin denně i o Vánocích a získat finanční prostředky k zajištění nonstop provozu.

„Letos jsme se rozhodli pokračovat v loňské úspěšné kampani Přání Ježíškovi. Období Vánoc bohužel není pro všechny děti vždy šťastné a veselé a přání Ježíškovi mohou být i velmi smutná. Zavolat na Linku bezpečí a svěřit se nám se svými potížemi vyžaduje často velkou odvahu, která je odměněna pochopením, podporou a poradenstvím našich pracovníků. Denně vyslechneme trápení až 500 dětí, dalších 500 se z kapacitních důvodů nedovolá. Pracujeme nonstop, ale nestačí to,“ uvedla Soňa Petrášková, ředitelka Linky bezpečí.

S jakými problémy děti nejčastěji volají?

Děti, které volají na Linku bezpečí nejčastěji řeší problematiku psychických potíží. V rámci nich se nejvíce objevuje téma sebevražedných myšlenek a sebepoškozování, dále smutky, deprese a úzkosti. Mezi další témata patří rodinné vztahy, osobní témata, šikana či potíže na internetu.

Děti a mladiství, kteří se z důvodu přetíženosti na Linku nedovolají, mají možnost najít pomoc i na novém webu prostřednictvím chatu, emailové poradny nebo informační poradny obsahující informace dle nejčastějších problémů, s kterými se klienti na Linku obracejí. Linka bezpečí pravidelně realizuje řadu preventivních programů a zapojuje se do odborných a veřejných akcí, které přispívají k rozvoji péče o duševní zdraví dětí a mladistvých. „Naši lektoři jezdí za dětmi do škol a sportovních klubů, natáčíme vzdělávací videa, podcasty a blog,“ dodala Soňa Petrášková, ředitelka Linky bezpečí.

Je práce na Lince bezpečí náročná?

„Naši odborníci se snaží být dětem a mladým lidem oporou v jejich náročných životních situacích, což vyžaduje velkou psychickou odolnost. Během dne vyslechnou nebo na chatu či v e-mailové poradně přečtou spoustu těžkých životních příběhů. Současně je to práce velmi smysluplná. U spousty klientů cítíte úlevu, slyšíte od nich poděkování a ocenění této práce,“ dodala Soňa Petrášková, ředitelka Linky bezpečí.

"Letos navazujeme na úspěšný koncept kampaně z loňského roku a rovněž pokračujeme ve spolupráci s Hitrádiem. Hlavním komunikačním nástrojem bude rádiový spot, jemuž propůjčil hlas herec Martin Stránský spolu s dětmi, které posílají svá přání Ježíškovi. Sdělení kampaně se objeví i na sociálních sítích. Lidé budou mít možnost podpořit Linku bezpečí na www.linkabezpeci.cz. Na propagaci kampaně se podílí agentura Silver B.C. a mediálním partnerem je Hitrádio,“ doplnila Regina Jandová, tisková mluvčí Linky bezpečí.

Kontakt:

Mgr. Regina Jandová, r.jandova@linkabezpeci.cz

zpět na článek