metro.cz

Asiati objevují ČR. Kromě Prahy milují také Moravu i Českosaské Švýcarsko

  10:27
Do Česka míří stále více asijských turistů, patříme do první pětky světových destinací.
"Turisté jsou obrovskou příležitostí – hlavně ekonomickou. Pokud na ně nadáváme, tak je to naše vina, že té příležitosti neumíme využít nebo ji nevidíme." (15. května 2023) | foto:  Petr Topič, MAFRA

Za letošní první půlrok Česko navštívilo 700 tisíc asijských turistů. Podle agentury Czechtourismu prudce roste zájem o­ regiony mimo Prahu, do módy se dostává Morava nebo lázeňská města. 

Romantická země

  • Česko je na asijských trzích propagováno i vnímáno jako romantická destinace.
  • Kromě Moravy jsou velkým hitem výlety po skalách Českosaského Švýcarska, které si jako lokalitu pro natáčení vybrala korejská veřejnoprávní KBS.

Na zvyšující se atraktivitě mají největší podíl aktivity Czechtourism na zahraničních trzích. Naprosto klíčová je spolupráce s tamějšími blogery, youtubery a obecně influencery. Například na korejském trhu je tato forma spolupráce dominantní a počet Korejců cestujících do České republiky se zvýšil o čtyřicet procent. Velký vliv má i filmová produkce nebo fakt, že je Česko jednou z nejbezpečnějších zemí světa.

Počet turistů cestujících do Česka z asijských zemí se kontinuálně zvyšuje. A nejde jen o Číňany a Japonce, ale i­ o ­Indy, Malajsijce či Korejce. V ­Koreji realizoval Czechtourism několik turistických kampaní, které propagovaly Českou republiku jako celek, ale i konkrétní lokality na Moravě nebo Karlovy Vary. „Hodně nám vychází spolupráce s­ blogery a influencery, kteří mají na korejském trhu ohromný vliv. Zvláštní je, že vliv nemají jen na nejmladší generaci jako u ­nás, ale i na tu ve věku 40 let a více,“ říká Monika Palatková, ředitelka agentury Czechtourism.

Mezi realizovanými kampaněmi na korejském trhu dobře zafungovaly reklamy spojené s konkrétními partnery, jako je technologická společnost Olympus nebo letecká společnost Korean Air. „Stagnující trh se zájezdy do České republiky se nám povedlo rozhýbat a v letošním roce už hlásí meziroční nárůst o čtyřicet procent,“ zdůrazňuje pozitivní výsledky Monika Palatková i navzdory nižšímu marketingovému rozpočtu ve srovnání s ­jinými zeměmi západní Evropy. Vyšší počet turistů může znamenat i vyšší útratu a pozitivní dopad na českou ekonomiku v řádech desítek miliard korun. 

Autor: Metro.cz
zpět na článek