metro.cz

Do Říčan pojedou vlaky každých 15 minut

  5:55
Jízdní řád, jenž začne platit druhou adventní neděli, přinese modernější soupravy i nové spoje z Masaryčky.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Lukáš BíbaMAFRA

Pražskou a středočeskou železnici čeká od devátého prosince menší revoluce. Po kolejích se tu totiž bude prohánět podstatně více vlakových souprav než doposud. Podle ředitele pražského organizátora dopravy Ropid Petra Tomčíka budou mít radost hlavně obyvatelé Říčan. Přibude tu totiž nejvíce vlaků ze všech hlavních tratí.

„Během celého dne zkracujeme interval mezi Prahou a Říčany na patnáct minut. Ve špičkách už dnes jezdí osobní vlaky každou čtvrthodinu z Prahy přes Říčany do Strančic, nově je ale doplní nové spoje i mimo špičku tak, aby měli lidé v Hostivaři, Měcholupech, Kolovratech, Uhříněvsi a Říčanech zajištěný rovněž patnáctiminutový interval po celý den,“ říká Tomčík.

Významná změna podle něj čeká i spoje do Čakovic. „Pro linku S34, která jezdí z Masarykova nádraží přes Satalice a Kbely do Čakovic, se už vyrábějí nové motorové vlaky. Ty pořizuje dopravce KŽC Doprava, který linku S34 zajišťuje. Budou mít nízkopodlažní nástup a nahradí dnešní staré motorové vozy s vysokou podlahou,“ dodává Tomčík a vysvětluje, že na lince S34 by se tyto vlaky měly začít objevovat po Novém roce.

Mnoho důležitých zlepšení a posílení dnešního provozu se odehraje i na regionálních tratích ve Středočeském kraji. Lepší návaznosti a kratších intervalů se dočkají rychlíky z Olbramovic do Sedlčan, z Čáslavi do Třemošnice nebo z Kutné Hory do Zbraslavic. Na těchto tratích zpravidla platí, že tu ve špičkách vyjedou vlaky každou hodinu, mimo špičky bude interval dvouhodinový.

„Nový vlak pojede také ráno z Mníšku pod Brdy do Prahy i z Čerčan přes Týnec nad Sázavou a Davli do Prahy. Nový spěšný vlak zamíří odpoledne z Prahy do Mladé Boleslavi a každý den také nový večerní vlak z Prahy do Mělníka a zpět,“ vyjmenovává další z mnoha změn zástupce ředitele pro dopravu integrované dopravy Středočeského kraje Martin Jareš.

Delší vlaky do Brodu

  • Spoje linky S7 do Českého Brodu budou mít od 10. prosince dvojnásobnou kapacitu. Budou jezdit z Brodu přes Prahu až do Berouna a vytvoří je dva spojené City Elefanty.
  • Z delších S7 budou profitovat například obyvatelé pražských Klánovic, již kvůli novému řádu na druhou stranu přijdou o některé ranní spěšné vlaky. Ty totiž jezdí přímo „z centra do centra“, a tak zastavují jen málokde.
  • Jako spěšný vlak bývá označován druh vlaku, který zajišťuje přepravu většinou na středně dlouhé vzdálenosti. Spěšné vlaky zastavují pouze ve významnějších stanicích a zastávkách. Rychlíky naproti tomu stavějí mnohem častěji.
Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek