metro.cz

Češi si oblíbili Turecko i Řecko. Slyší na slevy a výhody.

  10:36
Sedíte doma u topení a horkého čaje a přitom už sníte o prosluněných plážích? Buď můžete vyrazit za teplem nyní, nebo si alespoň na léto koupit dovolenou za dobrou cenu. V těchto týdnech totiž first minute zájezdy rychle mizí a jejich nabídka vrcholí.
západ slunce nad mořem na Kypru | foto: CK Invia

„Pokud porovnáme předprodeje za poslední tři roky, letošní jsou zatím nejúspěšnější. Ve srovnání s loňským lednem zaznamenáváme nárůst přibližně o 17 procent,“ říká mluvčí CK Fischer Jan Bezděk. Podle Stanislava Zimy z Exim Tours může být u této cestovní kanceláře navýšení oproti loňsku přes třicet procent. „Týdenní leteckou dovolenou je možno nyní pořídit od devíti tisíc korun, záleží ale na termínu a destinaci,“ nabízí Zima důvod, proč už je o zájezdy zájem.

„V nejlevnější kategorii je zájem o tříhvězdičkové ubytování v Bulharsku, kde se dá týdenní zájezd s polopenzí pořídit od osmi tisíc korun. Průměrná cena zájezdů jinak zůstává obdobná jako loni, je to přibližně 15 tisíc korun na osobu,“ přidává mluvčí cestovní agentury eTravel.cz Simona Fischerová.

Nejprodávanějšími destinacemi jsou Turecko, Egypt a Řecko. „Turecku hraje do karet zejména fakt, že v poměru cena/výkon jen těžko hledá konkurenci. Je to velká destinace, která nabízí dostatek kapacit a služby jsou tam na vynikající úrovni. Řecko i nadále patří k velmi žádané dovolenkové destinaci. Zájem je hlavně o velké ostrovy, jako jsou Rhodos, Kréta či Kos,“ líčí Bezděk. U Exim Tours se mezi Turecko a Egypt vklínilo na druhé místo Tunisko. U CK Neckermann se na přední příčky dostává také Bulharsko. „Nejžádanější hotely se už pomalu plní, rozhodně se nevyplatí vyčkávat,“ varuje její mluvčí Jan Šrámek.

Češi v nabídce first minute často slyší také na různé výhody a slevy. „Cestovní kanceláře rozšiřují nabídku hotelového portfolia ve všech oblíbených destinacích. Stále více se tíhne ke komfortnějšímu ubytování, apartmány jsou nahrazovány kvalitnějšími hotely, což souvisí s ekonomickou situací a chutí Čechů víc cestovat,“ říká Fischerová. Podle Zimy jsou lákadlem například cestování dětí zdarma či slevy za včasný nákup. Šrámek si myslí, že základní výhoda je zkrátka nižší cena. Ideální je podle něj nákup do konce ledna. „U nás je nejžádanějším benefitem cestovní pojištění v ceně zájezdu,“ dodává Šrámek. 

Autor: Pavel Urban Metro.cz
zpět na článek