Pizza, hamburgery, kebab i různé druhy obložených baget. To jsou jídla, která se v pražské hromadné dopravě pojídají nejvíce. Podle šéfa místních revizorů Pavla Kurky je totiž „v módě“ především večerní a noční pojídání, za které však, stejně jako kdykoliv během dne, hrozí cestujícímu pokuta.
„Revizor má v takovém případě povinnost vydat cestujícímu pokyn, aby přestal porušovat přepravní podmínky a buďto jíst přestal, nebo dopravní prostředek opustil. V opačném případě pak může uložit pokutu čtyři sta korun,“ říká pro deník Metro Kurka. Pokuty ale padají minimálně, protože lidé obvykle jídlo buď před příchodem revizora včas zandají, nebo tak učiní na jeho výzvu.
Pokuta v Brně500
|
Ve smluvní přepravních podmínkách v hlavním městě je ustanovení o zákazu konzumace jídla a pití v přepravních prostorách uvedeno již od roku 1994. Ovšem ani přibližnou statistiku, kolik cestujících si při cestě MHD denně vychutnává zakázanou svačinu, nevede ani pražský dopravní podnik (DPP), ani žádný z větších dopravců českých měst. Protože na cestující v drtivé většině případů zabere napomenutí od revizora či řidiče, není podle DPP k dispozici ani počet pokutovaných.
Ve vozidlech MHD v Ostravě je zakázáno konzumovat potraviny, poživatiny a nápoje, které by mohly znečistit oděv ostatních cestujících. Podobné věty jsou v přepravních podmínkách také ve Zlíně nebo Olomouci.
Ve vlacích, dokonce také v těch, které patří do systému pražské integrované dopravy, se může jíst a pít bez omezení. České dráhy konzumaci jídla a pití nijak nelimitují. Podle některých revizorů ale díky přechodům z vlaku na tramvaj či metro cestující zapomínají konzumaci ukončit. Tento předsudek vyvrací Kurka, který o této teorii slyšel od deníku Metro poprvé.
Novinka ve Vídni
|