metro.cz

Větší foto
Autobus je ekologičtější. | foto: PRIA

Auta vs. MHD. Srovnává je kampaň

  14:16
Existuje spousta důvodů, proč jezdit veřejnou dopravou. Některé z nich chce cestujícím připomenout volné pokračování kampaně pod hlavičkou sdružení tuzemských dopravních podniků s názvem Máte hromadu důvodů. Ten má po zkrácení odkazovat právě na městskou hromadnou dopravu. Obě pojmenování se totiž po zkrácení píší jako MHD.

„Rádi bychom přispěli ke zlepšení kultury cestování, kterou vytváří sami cestující,“ říká dopravní ředitel pražského dopravního podniku Ladislav Urbánek.

Kampaň pracuje s několika základními motivy, třeba s nešvary cestujících, které jsou zpracovány jako videa s otevřeným koncem, rozhlasové spoty a vizuály. Právě videa, která s nadsázkou znázorňují běžné situace cestujících v MHD formou komentovaného sportovního zápasu, jsou hlavním nástrojem části kampaně. Ta se odehrává i na webu matehromaduduvodu.cz. Zde si zájemci mohou například pomocí interaktivního srovnávače snadno spočítat, kolik aut je potřeba k přepravě lidí, kteří se vejdou do metra, tramvaje či autobusu.

„Množstevní slevy a permanentky se od nepaměti těší přízni každého sportovního fanouška. Podobně je tomu i u cestujících, kteří díky předplaceným jízdenkám ročně ušetří nemalou částku. Díky naší kalkulačce si můžete snadno spočítat cenu ujetých kilometrů v autě či v MHD,“ dodávají dopravci, mezi něž patří například brněnský či českobudějovický dopravní podnik, na svém webu. Pro namluvení rozhlasových spotů i komentářů k videím použili dopravci známého komentátora sportovních utkání Petra Svěceného. Kampaň poběží intenzivně především na internetu následující dva měsíce. V zapojených městech se s ní pak cestující mohou potkat například v podobě polepů vozidel, letáků ve vozidlech nebo rozhlasových spotů příštích dvanáct měsíců. „Tvorba kampaně vyšla na 1,8 milionu korun a podílelo se na ní sedmnáct dopravních podniků,“ doplňuje předseda sdružení městských dopravců Michal Kraus.

Komentáře

zpět na článek