„Rádi bychom přispěli ke zlepšení kultury cestování, kterou vytváří sami cestující,“ říká dopravní ředitel pražského dopravního podniku Ladislav Urbánek.
Kampaň pracuje s několika základními motivy, třeba s nešvary cestujících, které jsou zpracovány jako videa s otevřeným koncem, rozhlasové spoty a vizuály. Právě videa, která s nadsázkou znázorňují běžné situace cestujících v MHD formou komentovaného sportovního zápasu, jsou hlavním nástrojem části kampaně. Ta se odehrává i na webu matehromaduduvodu.cz. Zde si zájemci mohou například pomocí interaktivního srovnávače snadno spočítat, kolik aut je potřeba k přepravě lidí, kteří se vejdou do metra, tramvaje či autobusu.
„Množstevní slevy a permanentky se od nepaměti těší přízni každého sportovního fanouška. Podobně je tomu i u cestujících, kteří díky předplaceným jízdenkám ročně ušetří nemalou částku. Díky naší kalkulačce si můžete snadno spočítat cenu ujetých kilometrů v autě či v MHD,“ dodávají dopravci, mezi něž patří například brněnský či českobudějovický dopravní podnik, na svém webu. Pro namluvení rozhlasových spotů i komentářů k videím použili dopravci známého komentátora sportovních utkání Petra Svěceného. Kampaň poběží intenzivně především na internetu následující dva měsíce. V zapojených městech se s ní pak cestující mohou potkat například v podobě polepů vozidel, letáků ve vozidlech nebo rozhlasových spotů příštích dvanáct měsíců. „Tvorba kampaně vyšla na 1,8 milionu korun a podílelo se na ní sedmnáct dopravních podniků,“ doplňuje předseda sdružení městských dopravců Michal Kraus.