Po prvních dnech uzavření provozoven je obnoven prodej třeba u AAA Auto. „Prodávající se domluví na návštěvě mobilního výkupčího přímo v místě bydliště,“ říká deníku Metro Karolína Topolová, šéfka sítě autobazarů. Zároveň připomíná, že vše je v souladu s opatřeními. Navíc doplňuje, že ceny ojetých aut v tomto období výrazně klesly.
Reklamace s omezeními
Podle Zbyňka Veselého ze Sdružení na ochranu vlastníků automobilů (SOVA) má problémy řada těch, kteří před nouzovým stavem předali svá auta do komisního prodeje a nyní marně čekají, že se jejich vůz prodá. Týká se to především těch, kteří mají vůz v prodeji v malých autobazarech, kde leckdy funguje jen jeden majitel bez zaměstnanců. Kamenem úrazu jsou podle něho i reklamace, provozovatelé malých prodejen ojetin jsou podle jeho vyjádření mnohdy nedostupní, a to i telefonicky.
Jenže reklamace, jak zjistil deník Metro, nejsou všude problém. „Reklamovat vozidlo prodané před nouzovým stavem je možné,“ potvrdil deníku Metro Václav Sádecký z libereckého autobazaru Auta 24. „Po telefonické konzultaci klienta navádíme rovnou na náš smluvní servis,“ vysvětluje Sádecký. Podobně je to i u velkých hráčů na trhu s ojetinami. „Případné reklamace se i nyní řeší standardním způsobem,“ říká generální ředitelka Aures Holdings Topolová. Stejnou praxi potvrzují i v Auto ESA. „Záruky platí podle zákona, včetně výměny vozu bez udání důvodu,“ řekl deníku Metro Pavel Foltýn, mluvčí firmy.
Až před dveře
|
Auta on-line
On-line prodej ojetých automobilů zřejmě po ukončení nouzového stavu výrazně posílí a náskok budou mít ti, kteří na něj vsadili buď už předtím, nebo ho realizují nyní. „Prodej vozů v režimu on-line bude mít určitě stoupající tendenci. Velkou výhodu bude mít ten, kdo perfektně zvládne kompletní logistiku, která není úplně snadná,“ potvrzuje Foltýn z Auto ESA. Podle sdružení SOVA nemají malé bazary šanci tento technologický a organizačně náročný způsob prodeje zvládnout.
Jenže oslovené firmy, zabývající se tvorbou e-shopů, nevidí situaci tak černě. „Systém se dá ohnout na více scénářů než jen prodej klasického zboží, které v e-shopech čekáte. Příkladem mohou být aktuálně restaurace,“ říká Radek Hudák ze Shoptet.cz. Samotnému spuštění e-shopu pro autobazar by podle jeho vyjádření nic nescházelo, je možné použít třeba i 360stupňové fotografie vozu. Pokud by si provozovatel připravil e-shop sám, tedy texty a fotky aut, vyjde ho to v řádech jednotek tisíců korun. Podobně to vidí i Jakub Jirsa z jzstudio.cz. „Co se týče ceny a rychlosti, e-shop je vytvořen během několika minut a pomocí hromadných importů je možné během několika dní naplnit produkty a okamžitě spustit. Do 100 produktů je cena takového e-shopu za 490 korun měsíčně bez DPH, nad 100 produktů pak e-shop stojí 1490 korun měsíčně,“ konkretizuje Jirsa.