metro.cz

Větší foto
Kempování (ilustrační foto) | foto: SXC

Trampování se vrací. Hitem jsou stany, ale i chemická WC

  10:20
Velké obchody se sportovními potřebami přestavěly regály. U vchodů vás vítají stany, spacáky, boty na výšlapy.

„Také já zůstanu doma, dovolenou strávím na své milované Vysočině.“ Takový vzkaz vyslal prezident Miloš Zeman už před měsícem a půl svým Čechům. Leckomu zvedl mandle výrokem, že by nechal kvůli viru hranice zavřené sice ne dva roky, ale aspoň rok. Tím by nám všem umožnil více se kochat krásami naší země.

Zdá se však, že Češi zůstanou o prázdninách doma bez ohledu na Zemanovy výroky. I přes uvolnění podmínek při vstupu do Chorvatska se lidé vydají za odpočinkem spíše v rámci Česka. Svědčí o tom jejich nákupní chování. „Obvykle jezdíme právě do Chorvatska, letos jsme si řekli, že musíme lépe poznávat naše krásy,“ říká lakonicky paní Ivana. Už s manželem projížděli weby s chalupami na týdenní pobyt. „Překvapilo nás, že se sice píše, jak jsou pronájmy chalup vyprodané, ale uspěli jsme ihned,“ říká. Také proto zavrhli nákup stanu a dovolenou v kempu. Mnoho Čechů ale s pobytem v přírodě a pod stanem počítá. I když nelze vyloučit, že si vybavení užijí v některém z jadranských tábořišť.

Hurá k přehradám

  • Některé cestovky ruší zahraniční katalogy. Zato si už pronajaly velkou část rekreačních středisek a hotelů u vodních nádrží.
  • V některých českých a moravských kempech měly v polovině května rezervováno až 75 procent letní kapacity.
  • Malý zájem je v současnosti o kempování v Praze, které v sezoně obvykle využívají především zahraniční návštěvníci hlavního města.

Odhodlání strávit volno pod širým nebem a v přírodě se výrazně promítá i do tržeb obchodů, které nabízejí věci na sport, turistiku a kempování. „Zájem o stany a outdoorové vybavení vidíme už několik týdnů a stále trvá,“ říká mluvčí internetového prodejce Mall. Potvrzuje to podle ní nálady Čechů užít si volno po epidemii doma. Do kempů se letos asi vydají i ti, kteří na tento druh rekreace už dávno zapomněli. „Zájem roste o stany, spacáky, kempingový nábytek a nádobí, outdoorové oblečení a třeba trekingové hole, batohy nebo jídlo na cesty. Čísla rostou také u trekingové obuvi,“ doplňuje Hobíková.

Spokojení jsou u tradičního prodejce outdooru Hudysport. „Prodeje vybavení na kempink, jako jsou karimatky, spacáky a zboží pro lehčí turistiku, jsou lepší než loni,“ řekl deníku Metro Radek Kronika z Hudy. Podobný zájem registruje také Alza. „Od začátku dubna činí meziroční nárůst celého segmentu padesát procent,“ vypočítává mluvčí Alzy Kateřina Daňková. Jen za duben vzrostl na Alze meziročně prodej stanů o přibližně pětinu, u karimatek o spacáků dokonce o padesát procent. „V kategorii stanů jsou aktuálně nejprodávanější stany do patnácti set korun pro dvě až tři osoby,“ říká Kateřina Daňková. Doslova poptávkovou smršť (až o stovky procent) zažívají v Alze trekingové hole, chemická WC, vařiče a kartuše na plyn. 

Komentáře

zpět na článek