metro.cz

Staré Dáme jídlo chtějí lidé zpět

  5:51
Reakce zákazníků na nový web a aplikaci největšího tuzemského rozvozce pokrmů nejsou vždy růžové. Firma slibuje zlepšení.
Kurýr Dáme jídlo | foto: Archiv

Více než tři tisíce restaurací, sto sedmdesát obcí, šedesátiprocentní rozvozové pokrytí. Těmito čísly se chlubí portál Dáme jídlo, který denně během špičky řeší až dva a půl tisíce objednávek pokrmů zároveň. Teď má však tato služba, jež nemá svým rozsahem v tuzemsku konkurenci, opravdový problém. Naštvala totiž nejen drtivou většinu svých zákazníků, ale také spolupracujících restauratérů.

„Ruším zde svůj účet. Stránka je velmi špatně uživatelsky přívětivá. Mezi mé důvody patří zrušení filtru na hledání podle času doručení, zrušení filtru na hledání podle ceny, smazání všech starých objednávek. Neustále se člověk dostává na hlavní stránku a musí si neustále vybírat, zda doručit, či vyzvednout. Chcete navíc mou adresu, i když ji už dávno máte,“ vypíchl některé počáteční nedostatky redesignu webu na Facebooku damejidlo.cz uživatel Lukáš Kříž.

Jak to funguje?

  • Damejidlo.cz začalo fungovat v roce 2012, kdy je založil zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr. Od roku 2014 spadá pod německou společnost Delivery Hero. 
  • Firma za službu poskytování svých kurýrů a nabízení jídel na svém webu po restauratérech údajně chce až třicetiprocentní marže. Podle některých zdrojů podobně navyšuje cenu i zákazníkům.
  • Prakticky jedinou konkurencí je Wolt.com. Tento finský start-up začal v hlavním městě rozvážet jídla před dvěma lety. Na okraji Prahy si od nich však již objednat nemůžete. 
  • Dáme jídlo je známé i tím, že je tvrdé na své kurýry. Ti musí platit pokuty například za špinavá auta či stížnosti zákazníků na jejich služby. Na internetu lze také nalézt komentáře údajných kurýrů, kteří tvrdí, že jim firma nevyplácí dýška. Ta přitom zákazníci zadávají do systému zvlášť čistě pro ně. 

Nové damejidlo.cz naštvalo rovněž nejznámějšího českého food youtubera, jenž si zachovává svou anonymitu na oblíbeném kanále JdemeŽrát. Nový web a aplikaci před pár dny zrecenzoval. Někdejší propagátor donášky jídla, jehož kanál sledují stovky tisíc unikátních uživatelů, si však odteď plánuje donášku objednávat raději přímo z restaurací. A to nejen kvůli špatnému uživatelskému rozhraní, avšak také pro aroganci zástupců firmy. „Tolik hejtů, kolik dostali, asi nejspíš nečekali. Já se ale taky ptám, proč jste to sakra udělali? Chápu, že chcete trápit své zákazníky a lidi, kteří vám přinášejí peníze, ale ne tak moc přece,“ uvádí ve svém videu s názvem Proč teď všichni hejtují Dáme jídlo?! známý youtuber.

Řadu podobných komentářů lze na internetu nalézt také od lidí, kteří se prohlašují za kurýry firmy či spřízněné restauratéry. Ne u všech se však podařilo ověřit skutečnou identitu. Deník Metro si na českém internetu pročetl desítky, až stovky stížností, a faktem zůstává, že jsme některé chyby také objevili.

Podle ředitele marketingu Dáme jídlo Břetislava Stromka byl přesun platformy na nový, modernější systém nevyhnutelný. „Každá změna s sebou nese řadu úskalí. Nový systém se v řadě funkcionalit odlišuje od toho původního, ale statistiky z posledního týdne jasně ukazují, že i přes některé počáteční negativní reakce se s ním zákazníci i restaurační partneři sžívají. Počet objednávek z restaurací i návštěvnost roste. Od celé řady zákazníků navíc máme velmi pozitivní zpětnou vazbu, pochvalují si především přehlednost a jednoduchost nového systému,“ říká pro Metro Stromko. Pro dotazy a podněty jsou podle něj k dispozici týmy zákaznické a partnerské podpory.

Lidé volají po starém webu také proto, že přišli o svou dlouholetou historii objednávek i našetřené kredity. Ty sloužily jako peníze pro další objednávky. Stromko Metru slíbil, že v průběhu léta představí zcela nový program, který nahradí některé odměny a funkcionality dosavadního systému. Do té doby bude Dáme jídlo zákazníky za jejich věrnost každý měsíc odměňovat kupony, které kredity nahradí. „Chystáme také řadu dalších akcí, abychom lidem začátky s novým systémem zpříjemnili, motivovali je a podpořili tak i naše partnerské restaurace,“ doplňuje Stromko.

Mezi velké odpůrce Dáme jídlo patří také známý šéfkuchař Zdeněk Pohlreich. Ten se nechal v pořadu StandaShow slyšet, že než by si nechal jídlo rozvážet od této firmy, raději by to nedělal vůbec. Mezi důvody uvedl kromě vysokých marží i fakt, že zdaleka ne každé jídlo dobře cestuje. Na dovoz proto doporučuje víceméně jen pizzu a sushi. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek