metro.cz

Sežeňte maso na gril. Úspěšní můžete být i v supermarketu

  17:58
Obchodní řetězce sází na kuchaře a odběr od domácích dodavatelů.
Grilování (ilustrační foto) | foto: SXC

Sezona rozpálených grilů je v plném proudu. Základem úspěchu jsou kvalitní a čerstvé suroviny, zejména maso. A nejen obchodní řetězce se předhání v tom, aby si zákazníci koupili maso právě u nich. Tytam jsou doby, kdy odborníci a kuchaři ohrnovali nos nad masem ze supermarketu a jeho kvalitou, nyní se mnozí s jednotlivými značkami dokonce spojují. Šéfkuchaři jako Roman Paulus, Martin Škoda či nejnověji Jan Punčochář nám radí, jak z nabídky masa daných řetězců vybírat a jak si některá jídla připravit.

„V případě nákupu čerstvého kuřecího, vepřového i hovězího masa značky Vocílka zákazníkům garantujeme 100procentní český původ již od dubna 2011. Maso značky Vocílka nese logo Česká potravina, všechny masné produkty Vocílka i logo České cechovní normy,“ přibližuje Dana Bratánková, tisková mluvčí Billy. Společnost garantuje zákazníkovi, že maso pod značkou Vocílka pochází ze zvířete, které bylo v Česku narozeno, vykrmeno, poraženo a následně i zpracováno.

„Veškeré prodávané výrobky samozřejmě pravidelně senzoricky i analyticky dlouhodobě kontrolujeme dle nastavených zkušebních plánů. Maso pro naše prodejny odebíráme z kapacitních důvodů od českých i zahraničních dodavatelů. Předsudky u našich zákazníků nepozorujeme, všichni naši dodavatelé musí splňovat stejná kritéria kvality,“ doplňuje Iveta Barabášová, mluvčí řetězce Lidl.

Penny Market letos komunikuje, že zvyšuje standardy chovu zvířat. „Podstatou a principem fungování projektu Penny Standard Animal Welfare je spolupráce s vybranými dodavateli a zprostředkovaně i s jejich chovateli, která nastavuje systém zahrnující požadavky na dodavatele samotné i jejich chovatele. Cílem je zajistit dodržování správných postupů a stávajících legislativních požadavků, jež jdou v některých bodech nad rámec stávajících legislativních standardů tak, aby zvířata měla zajištěny ještě kvalitnější životní podmínky,“ přibližuje Tomáš Kubík, manažer komunikace, a doplňuje, že na projektu spolupracují i s ministerstvem zemědělství.

Autor: Iveta Benáková Metro.cz
zpět na článek