metro.cz

Klient chtěl proplatit preventivní prohlídku na pohlavní choroby. Neuspěl

  5:43
Může pojišťovna zachránit manželství? Agenti pojišťovacích těchto institucí čelili v loňském roce nejrůznějším požadavkům.
Na italské sjezdovky od letošního roku jen s pojištění odpovědnosti za škody. | foto: ARCHIV

Byla by to sranda, kdyby to nebyla pravda. To lze konstatovat u případů, které se dostanou zaměstnancům pojišťoven na stůl, do mailů nebo jim je volají přímo klienti.

Ruším lístky na koncert, porvali by se
Některé nároky by měli zákazníci uplatňovat spíše v manželských a vztahových poradnách. Svědčí o tom třeba i záležitost, kterou uplatňoval pán po neshodách ve svém blízkém okolí. „Chtěl stornovat vstupenky na koncert, protože rodina, pro kterou je dříve koupil, se rozhádala a její členové by nevydrželi sedět vedle sebe,“ popisuje případ Vlastimil Divoký, manažer komunikace ERV Evropské pojišťovny. S požadavkem, aby mu pojišťovna vrátila peníze za lístky, aby mohl pořídit nekonfliktní dárek, ale neuspěl.

V Itálii bez papíru ani ránu!

  • Sledovat podmínky, za jakých vás tam či onde pustí na sjezdovku, se určitě vyplatí. Například v Itálii vás od letošního 1. ledna mohou na sjezdovce kontrolovat, jestli máte správné pojištění.
  • Málokdo si dnes zapomene sjednat cestovní pojištění, nicméně u pojištění zodpovědnosti je situace jiná. „Povinnost mít zde sjednané pojištění odpovědnosti a schopnost prokázat se tímto dokladem přímo na sjezdovce vstoupily nyní v platnost,“ upozorňuje Ondřej Vacek, produktový specialista portálu Top-Pojištění. PH

Se záchranou vztahu neuspěl klient ČSOB Pojišťovny. I přesto, že pojišťovny obecně nabízejí velmi širokou škálu asistenčních služeb. „Manželka si aktuálně balí kufry, protože jsem měsíc neopravil myčku. Nevím, jak ji opravit. Nemohl by přijet někdo z asistenční služby a kouknout na to, aby mi zachránil manželství?“ žádal zoufalý pán v telefonickém centru.

Nadržený páv zaútočil na svůj odraz
Nemálo z kuriózních situací je spojeno se zvířaty. Nebezpečná může být například návštěva zoologické zahrady, a to nemusí ani dojít k pádu do výběhu s medvědy. „Každý by čekal pokousání od zvířat, ale náš klient byl natolik horlivý vidět zkrocené krokodýly, že se okem napíchl na větev okrasné dekorace v bezpečnostní bariéře,“ říká na adresu bolestivého zranění Jan Marek, mluvčí Generali České pojišťovny.

Se zvířaty si ale klienti užívají dost a dost. „Náš páv zaútočil na auto návštěvy. Je v říji, a jak v černém voze viděl svůj odraz, vnímal jej jako soupeře, a vůz poškodil,“ informoval v hlášení klient Generali.

Ivan Mládek se kdysi proslavil i písničkou o škodách, které nadělali mravenci v kredenci. Tito malí tvorové ale mohou způsobit mnohem větší škody. „Mravenci mi vlezli do pohonu vrat na zahradě a došlo ke zkratu zařízení,“ zoufal si další klient.

Do požadavku proplacení poškozených věcí zahrnul klient po autohavárii i metrák ryb. Ty nalovil během dovolené ve Švédsku.

Chci odškodné, můj sex není plnohodnotný
Duševní útrapy z povinného ručení svého pasáka žádala prostitutka od německých hranic. Po hádce o dlužné peníze skočila svému „ochránci“ na kapotu. On ji vezl několik kilometrů. Žádala proto úhradu za duševní strádání.

Pojišťovny v Česku

23 pojišťoven sdružuje Česká asociace pojišťoven podle údajů za rok 2022.

215

Kolem 215 tisíc pojistných událostí zaznamenaly pojišťovny od ledna do září 2022. Je to o asi 1500 víc než rok předtím.

Varováním pro zubaře je možná požadavek jednoho 77letého penzisty. Jeho dentista mu špatně opravil zub a muž pak trpěl chronickým zánětem v ústech. Protože mu kvůli zanícení páchlo z úst, psychicky strádal a stěžoval si na omezené prožitky při sexu. Dodejme, že pojišťovna jeho námitky uznala.

Bez nároku na odškodnění byl ale už zákazník, který se dožadoval proplacení preventivní prohlídky na pohlavní choroby. „Večer předtím se totiž zdržel v baru a následně pak v hotelu prožil románek s neznámou slečnou,“ komentuje jeden z klientských „sexuálních“ nároků Vlastimil Divoký z ERV Cestovní pojišťovny.

Autor: Pavel Hrabica Metro.cz
zpět na článek