metro.cz

Nové polo vyrostlo, chová se tišeji a chce do vyšší třídy

  7:55
„To je ten nový golf?“ přitočil se ke mně starší chlapík, když jsem nastupoval na parkovišti u obchodního centra. Vida, taky si myslím, že se šestá generace Volkswagenu Polo blíží rozměry i vzhledem tomuto kultovnímu modelu, ale že by si ta auta měli lidi zrovna plést... Vlastně se není čemu divit. Sdílí modulární platformu se Seatem Ibiza a ten je v páté generaci také o dost větší, než býval.

Další 1 fotografie v galerii
Volkswagen Polo | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Rozvor pola se mezigeneračně zvýšil z původních 2470 na 2551 mm. Délka auta se prodloužila o 8,1 centimetru a poprvé tak překonává čtyři metry. Má větší rozchod kol a je vůbec celkově širší.

A golfu se polo blíží i jinak. Má nově v této nižší třídě nevídané bezpečnostní asistenty, třeba příplatkový PreCrash pojící se s adaptivním tempomatem a funkcí Front Assist. Také vnitřek je velmi pohledný, ergonomicky dotažený a nepostrádá důležité vymoženosti dneška, například přihrádku na mobil s možností indukčního nabíjení. Kufr svým objemem rodinu zrovna neoslní, ale na dvě velké tašky a dva páry přeskáčů stačí. Kvůli lyžím musíte sklopit zadní sedadlo, tunel tu samozřejmě chybí – polo je stále především městské vozidlo.

A jízdní vlastnosti? Samozřejmě polo komfortu nového golfu nedosáhne, ale blíží se už velmi těsně. Překvapila nás jeho kultivovanost, je příkladně tiché, žádné rány od kol, nerovnosti zvládá s grácií. Mají to na svědomí dva masivní silentbloky, ale kvůli nim je podvozek jaksi houpavý.

Už při prvním sešlápnutí brzd pochopíte, že komfort je tu na úkor ovladatelnosti. Auto se zavlní, brzdy se musí řidič nejprve naučit správně dávkovat. I rychlejší průjezd zatáčkou je třeba provádět s rozvahou, auto je lehce nedotáčivé a projevem připomíná spíše SUV. Ano, je to jistá daň za komfort uvnitř.

Pochvalu zaslouží tříválcový motor s obsahem jednoho litru. Vyzkoušeli jsme hned ten nejsilnější z nabídky. TSI se i se svými 85 kW umí pěkně rozdovádět. Zabírá od nějakých 1500 do 5000 otáček a ani ve 180kilometrové rychlosti nemáte pocit, že by byl na konci sil. Při akceleraci svým brblavým projevem tři válce nezapře, ale jinak je tichý. Spotřebou se budete pohybovat do šesti litrů. [600 X 403][600 X 292]

Cena pola startuje na 293 tisících, verze s tímto motorem na částce 401 tisíc korun. Není to zrovna málo, ale třeba fiesta je v nejlevnější verzi ještě o 30 tisíc dražší. Škoda Fabia naopak zase o 50 tisíc levnější, ale nenabídne tak vyvinutou techniku.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek