metro.cz

Zapálený nákupní vozík

  12:04
S tímhle jezdí Ďábel pro chilli. Malinký hothatch už ale nekoupíte.
Kombinace klasiky a speciálu pro WRC. To je Yaris GRMN. | foto: Metro.cz

Škoda že jich Toyota pro Evropu vyrobila jenom čtyři stovky. Limitovaná edice nabušeného prcka je už dávno vyprodaná. Jaké štěstí, že nám jej automobilka půjčila na vyzkoušení!

Toyota Yaris GRMN je záležitost staré školy. A v záplavě moderních hothatchů působí jako zjevení – právě tím, že je to oldschool a dělá si věci po svém. Ta zkratka znamená Gazoo Racing Masters of Nürburgring a model má původ ve WRC. Hybrid normálního yarise a závodní verze pro WRC je první v Evropě vyráběné auto nové sportovní divize Toyota Gazoo Racing. 

V normálním případě by totiž nikoho nenapadlo do takového autíčka narvat 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 212 koní. Tady to ale jde. A funguje to skvěle.

Ke staré škole: zapomeňte na přibrzďované vnitřní kolo. Tady je samosvorný diferen- ciál, který si se situací v zatáčce poradí po svém. Turbo? Chybí. Místo něj sílu kumuluje kompresor. Zní to jako popis auta z minulé dekády, ale není tomu tak. Je to nově vyrobený model, s motorem od techniků Lotusu, který prostě jenom nezapomněl na staré časy. Zatímco do Evropy se dostalo 400 kusů, Japonci si nechali jen 200. A těch pět zákazníků, kteří si ho koupili v Česku, za něj neváhalo zaplatit 850 tisíc korun. Jednou to bude ještě cennější sběratelský kousek.

Auta, která Toyota vyrábí, nás baví. Yaris GRMN, k tomu geniální zadokolka GT 86 – a už se těšíme na novou 335koňovou supru! 

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek