metro.cz

Deník Metro zavedl novou rubriku Moje Metro. Čtenáři se mohou podílet na obsahu novin

  8:53
Deník Metro tento týden představil novou rubriku, v níž dává prostor svým čtenářům. Na sociálních sítích mohou sdílet fotky s hashtagy #MOJEMETRO nebo #DENIKMETRO a mají tak možnost podílet se on-line na tvorbě obsahu novin. Deník Metro zároveň vyzval umělce, aby noviny kreativně zapojili do koláží, fotek nebo videí a po vzoru kolegů z nizozemské redakce Metra také zavedl prostor, kde mohou čtenáři nechat vzkaz dalším lidem, kteří si výtisk vezmou do ruky.
Stránka deníku Metro s novou rubrikou Moje Metro. | foto: Metro.cz

Další možností je rámeček se vzkazem či malůvkou rovnou sdílet na sociálních sítích. Cílem redakce je, aby čtenáři chápali i tištěný deník Metro jako živý organismus, který mohou svým přičiněním ovlivnit a který podrobně může popsat to, co je zajímá. A zároveň se při jeho čtení bavili a hráli si.

„Chceme využít módní vlny, která nyní postihla Instagram, a prostřednictvím této sociální sítě více zapojit naši čtenářskou obec do tvorby obsahu novin. Lidé rádi fotí a sdílí svoje postřehy a příběhy. Máme dobré zkušenosti s letitou rubrikou Metrohlídač, kam nám lidé posílají postřehy zejména z Prahy a v případě otištění fotky jsou honorováni. Na téma tohoto fenoménu dokonce vznikla už i bakalářská práce,“ uvedl Petr Holeček, šéfredaktor deníku Metro.

Na instagramovém profilu @mojemetro redakce zveřejňuje střípky ze své každodenní práce, nechává nahlédnout do zákulisí reportáží, rozhovorů a dalších zajímavých akcí. Čtenáři se mohou dozvědět i to, co je čeká v nejbližších dnech, nebo se zapojit do různých fotohádanek a dalších tematických výzev a soutěží.

„Nelze v dnešní době ignorovat fenomén Instagramu. Každý jeho uživatel je v podstatě redaktorem, fotografem a sám sobě vydavatelem. V zahraničí se sociální sítě s novinami propojily už před lety, u nás nastává ta chvíle nyní,“ dodává Petr Holeček s tím, že redakce bude několik týdnů sledovat interaktivitu čtenářů a po vyhodnocení zavede případně další kreativní možnosti, jak dát lidem prostor v „jejich“ deníku Metro.

Autor: Metro.cz
zpět na článek