Už tradičně jsou čeští řidiči nejen v zimním období štědrými sponzory zahraničních dopravních policistů. „Nejčastějším prohřeškem českých řidičů v zahraničí je nedodržování stanovené rychlosti,“ říká Libor Budina, manažer Road Safety v Autoklubu České republiky. Kromě rychlosti hřeší čeští šoféři, co se výbavy týče, hlavně němečtí a rakouští policisté v tomto ohledu cílí zejména na zahraniční automobilisty.
„Nejdůslednější bývají rakouští policisté,“ zdůrazňuje Budina s tím, že se tito dopraváci zaměřují třeba na rozložení zavazadel ve voze. „Pozor by si měli čeští řidiči dát i na zvířata, určitě by je měli převážet ve vhodné přepravce,“ doplňuje Budina.
Nejvíc peněz nechají Češi v zimním období na německých silnicích. Důvodem je, že větší část cesty jedou právě Německem. Odtud míří nejen do některých z německých horských středisek, ale také dál do západních částí Rakouska a do Itálie, Švýcarska a Francie. Proto je v Německu hodně peněz stojí také bouračky. „Průměrná pojistná událost, kterou klientům likvidujeme, vychází na víc než sto jedenáct tisíc korun,“ říká Petr Milata, mluvčí ČSOB Pojišťovny. Druhou nejdražší destinací co do škod na autech je podle statistik této společnosti Francie s více než devadesáti tisíci korunami.
Že Češi v zahraničí hodně bourají, potvrzují další pojišťovny. „Od listopadu do uplynulého víkendu jsme zaregistrovali asi tisícovku škod našich klientů na silnicích v Evropě,“ řekl deníku Metro Milan Káňa, mluvčí pojišťovny Kooperativa. „V Německu registrujeme přibližně čtyři sta nehod,“ tvrdí Káňa. Na druhém místě je podle Kooperativy Slovensko, následují zbylé alpské země. Podobné statistiky evidují i v Generali. „Za poslední tři měsíce jsme zaznamenali asi patnáct set nehod, na prvním místě je Německo,“ uvedl pro deník Metro mluvčí této pojišťovny Jan Marek.
Odtah za desetitisícePřestupek či havárie stojí v cizině dost peněz.
|