metro.cz

Objedná za vás „robot“. Samoobslužné automaty nakročily do nové éry

  15:07
Minulý měsíc uplynulo 27 let ode dne, co se v hlavním městě ve Vodičkově ulici otevřelo první tuzemské občerstvení západního střihu McDonald’s. Ačkoliv se od té doby nejen Pražané, ale i všichni čeští obyvatelé rozdělují na dva početné tábory příznivců a odpůrců této stravy, současný trend nejspíš neočekával ani jeden z nich.

Další 2 fotografie v galerii
Samoobslužný automat | foto: Metro.cz

Téměř ve všech pobočkách lze při objednávání menu použít samoobslužný automat. Podle zákazníků, které deník Metro oslovil v pobočkách na Florenci, Andělu a Černém Mostě, však objednávky pomocí displeje „vymazaly“ pověstnou rychlost, za jakou dobu zákazník jídlo dostane. „Je pravdou, že při čekání ve frontách či na to, až se uvolní jeden z displejů, občas zažívám zkoušku trpělivosti. To ale není nic proti době, než se v kiosku proťukám až k objednávce,“ svěřil se čtyřicetiletý Jan, jenž si do takzvaného Mekáče na Andělu občas zaskočí na oběd. 

Jeho slova potvrzuje také studentka Kristýna. Tu deník Metro vyrušil od svačiny s kamarádkami. „Dala jsem si jenom jejich sendvič, ale protože jsem si do něj nechala přidat navíc nějaké přísady, dělali mi ho snad deset minut. Ten systém nechápu,“ kroutí hlavou Kristýna. 

Původní idea zavedení kiosků přitom podle slov McDonald’s nebylo nahradit personál roboty. Dle studií totiž mnoho zákazníků fast foodů preferuje produkty, na které jsou už zvyklí, a o širším sortimentu už moc přehled nemají. Kiosky jsou tak podle vedení nejznámější restaurace s rychlým občerstvením možností, jak se s ním v klidu seznámit. Rychlost je až na druhém místě. 

Mekáč také nyní testuje přidávání různých ingrediencí navíc, za které by si zákazník normálně nepřiplatil. Nikdo by mu je totiž ve spěchu nenabídl. „Takzvaný burger na míru, ke kterému si můžete přidat až šest různých ingrediencí, jsme doteď testovali v polovině českých restaurací. V krátkodobém horizontu bude připraven pro zákazníky ve všech restauracích s kiosky. Ty jsou nutným předpokladem individuální úpravy burgerů a dle našich statistik se kiosky těší stále větší oblibě. Dostává se nám od nich pozitivní zpětné vazby jak v průzkumech, tak v rámci monitorované zákaznické spokojenosti,“ říká PR ředitelka McDonald’s pro Českou a Slovenskou republiku Zuzana Svobodová.

Když si navolíte jídlo na samoobslužných automatech a zaplatíte, obdržíte následně stvrzenku s číslem, které se objeví na obrazovce, až bude vaše menu hotové.

Konkurenční řetězec KFC se v přestavbě svých poboček na dvě oddělená pracoviště, tedy výdejnu a objednací část, v tuzemsku teprve rozehřívá. „Nyní v našich restauracích testujeme objednávky přes displeje a věříme, že přispějí k dalšímu zvýšení komfortu objednávání. Zákazníci ale budou mít vždy na vybranou, zda budou chtít objednávku vytvořit sami, nebo za pomoci našeho personálu,“ popisuje šéf KFC pro Česko a Rakousko Libor Hubík.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek