metro.cz

RESTART: Přejít na on-line bez zkušeností je drahá střelba naslepo, říká marketingový stratég

  11:36
Šance opět nastartovat podnikání vede momentálně hlavně přes digitalizaci. Snadněji proplout nástrahami on-line světa má různým firmám pomoci web DigitalniDoba.cz a lidé, kteří za touto novinkou stojí. Proč se na specialisty ze světa logistiky, digitálního marketingu nebo oslovování zákazníků obrátit, odpovídal pro Metro.cz marketingový stratég Daniel Votruba z advertia digital.
Na fotce zleva: Daniel Votruba, Honza Borýsek, Adam Kurzok a Patrik Babinec | foto: Digitalnidoba.cz

Jak a proč vás napadlo připravit a spustit projekt DigitalniDoba.cz?
Myslíme si, že je u nás spousta šikovných firem, ať už výrobců nebo dodavatelů, na jejichž produkty a služby on-line zákazníci vyloženě čekají. Spousta z nich se ale přechodu na on-line obává. A není se jim co divit, protože bez zkušeností je to často velmi drahá střelba naslepo. Zjistili jsme, že na trhu neexistuje žádné řešení, které by se postaralo kompletně o digitalizaci. Tudíž jsme se rozhodli jim v tom pomoci - protože přechod na on-line je právě teď otázkou přežití. Spojili jsme know-how tří firem (advertia digital, Skladon a Expando) s různými specializacemi a vznikla DigitalniDoba.cz.

Co můžete podnikatelům nabídnout? V čem je hlavní síla projektu?
Hlavní přidanou hodnotou je komplexnost řešení. Převedeme byznys firmy do on-line světa se vším všudy - zajistíme logistiku, e-shop, digitální marketing i rychlé oslovení zákazníků u nás i ve světě. Pokud by firma každou z těchto oblastí měla řešit s jiným dodavatelem, bude to trvat strašně dlouho, bude to stát hodně peněz a navíc není jisté, že bude všechno fungovat tak, jak má. Výhodou DigitálníDoby je i to, že se o každou oblast digitalizace stará specializovaný tým, který má právě v ní mnoholeté zkušenosti. Navíc spolu vzájemně komunikujeme, což klientům ušetří čas.

Kdybych měl jako majitel nějaké firmy zájem o některou ze složek, které nabízíte, jak bude fungovat komunikace a naplnění služby?
Nejlepší je začít na webu www.digitalnidoba.cz, kde lze napsat napřímo do kontaktního formuláře, zeptat se na chatu nebo nás kontaktovat přes telefon. Ke každé firmě přistupujeme individuálně a první fází je společná konzultace zdarma, při které zjistíme, jaké specifické požadavky firma má, a připravíme řešení na míru. Poté se paralelně zapojí jednotlivé složky DigitálníDoby tak, abychom společně dosáhli co nejlepších výsledků.

Znamená to, že velkou část složek běžného byznysu spojenou s propagací, balením zboží a dodávkou můžete udělat za mě a já se budu soustředit například jen na výrobu?
Přesně tak. Ideální scénář je takový, že vše, co bude při přechodu do on-line světa nové, uděláme za klienta. Nejde ale jen o vytvoření e-shopu, postaráme se o kompletní marketing nebo logistiku, a to včetně skladování, příjmu, vychystání, zabalení i odeslání objednávek zákazníkům. A v neposlední řadě pomůžeme i s rychlejším oslovením zákazníků napojením nového e-shopu například na Amazon, eMag, ale také Mall nebo Alzu.

Kolik to mojí firmu bude stát?
To je velmi individuální a záleží vždy na konkrétních potřebách dané společnosti. Může jít o vyšší desítky tisíc až miliony korun. Řádově se ale jedná o investici ve statisících.

Pokud mají firmy kvůli pandemii koronaviru a omezením existenční problémy, může je váš projekt opět nakopnout? Jak je přesvědčíte, že třeba jedny z posledních peněz mají investovat právě sem?
Určitě je nakopne a přesvědčit by je měla hlavně čísla. Počty zákazníků on-line neustále rostou, e-commerce dosahuje rekordních čísel a ani zdaleka se ještě neblíží svému stropu. Trend digitalizace pandemií navíc nabral na rychlosti. Zatímco původní odhady hovořily o tom, že celkově prodeje v českých e-shopech letos poskočí oproti roku 2019 o 15 procent, nyní už to vypadá na nárůst alespoň o 20 procent a na celkový obrat 190 miliard korun. To, myslím, dostatečně svědčí o potenciálu, který se může firmám otevřít.

Jaké výsledky už máte za sebou a co dalšího se rýsuje?
Přestože je projekt čerstvý, už má za sebou první výsledky. Mezi ty patří digitalizace byznysu tuzemské společnosti CIPA gastro, která už téměř třicet let zásobuje exkluzivními potravinami z celého světa restaurace a hotely po celém Česku a Slovensku. S nápadem už jsme oslovili i několik dalších firem a startujeme spolupráci například se Swatch, Certinou, patentovanou českou kosmetikou Sein nebo českým výrobcem hudebních nástrojů Strunal Schönbach.

Chcete v tomto projektu pokračovat dlouhodobě?
Ano, ohlasy od firem jsou zatím velmi silné a plánujeme projekt dále rozvíjet bez ohledu na koronavirovou situaci.

Autor: Pavel Urban Metro.cz
zpět na článek