metro.cz

„Kalendář by měl lidem dávat hezčí pohled na tento svět“

  11:19
Přes dokonalost chytrých telefonů a jejich elektronických kalendářů se ani ve 21. století nesnižuje obliba papírových diářů nebo nástěnných kalendářů. Své o tom ví Lucie Švorcová z PRESCO GROUP, vydavatele kalendářů všech typů.
Kalendáře nás provázejí více než šest set let. | foto: PRESCOGROUP

Po jakých typech a tématech kalendářů a diářů je letos největší poptávka?
Stálicí jsou každoročně nástěnné kalendáře s uměleckou a cestovatelskou tematikou. Velmi oblíbené jsou tradiční české motivy jako Má vlast, Hrady a zámky nebo Toulky českou krajinou, kalendáře s psími a kočičími mazlíčky či tematikou myslivosti a rybářství. Mezi pracovními se dlouhodobě drží na špici tříměsíční kalendáře. Jedním z našich opravdu výjimečných kalendářů, který rozhodně stojí za zmínku, je OLDTIMERS Václava Zapadlíka. Mezi diáři pak patří k těm nejúspěšnějším Rok podle Dary 2021 z dílny zpěvačky Dary Rolins a rovněž stále populárnější Zábavný kalendář Kateřiny Winterové 2021. Obecně v této kategorii táhnou výrazné duhové barvy a v případě pracovních diářů modrá, zlatá a stříbrná barva.

Chtějí lidé mít v kalendářích hezčí obrázek o světě, než ho mají momentálně?
Rozhodně chtějí. Lidé mají potřebu obklopovat se hezkými věcmi, vytvářet si příjemné prostředí. K tomu vedle obrázků nebo fotografií samozřejmě patří i kalendáře. Díky nim si mohou připomenout hezká místa, oživit vzpomínky či uniknout z všední reality.

Neobjevily se například návrhy, které by reflektovaly letošní situaci? Něco jako obrázkový „rouškový“ kalendář?
V našem sortimentu nic takového nenajdete a o něčem podobném jsme ani neuvažovali. Máme za to, že současnou situaci lidé nevnímají pozitivně, tudíž nemají potřebu si ji připomínat ještě v soukromí, třeba prostřednictvím obrázků v kalendáři...

Nahrazují si třeba výběrem kalendářů omezené cestování po světě?
Tento trend zatím nepozorujeme a doufejme, že něco takového ani nebudou mít lidé do budoucna zapotřebí. Cestovatelské kalendáře patří, jak už bylo řečeno, k našim nejúspěšnějším každoročně, tedy bez ohledu na situaci a aktuální omezení.

Mezi oblíbenými motivy bude zase Josef Lada?
Ano, kalendáře a diáře s motivy obrázků Josefa Lady a děl Alfonse Muchy jsou každoročně bestsellery a mezi zákazníky se dlouhodobě těší obrovské popularitě. Nicméně pokud jde o poptávku, vnímáme letos velký úbytek zahraničních turistů, kteří tvoří mezi kupujícími tohoto sortimentu značnou část.

Jaké typy osobních diářů si lidé v současnosti vybírají? Chtějí spíš velké, střední, nebo malé?
Naši zákazníci mají na výběr z opravdu široké nabídky, a to hned na základě několika kritérií. Například podle velikosti, motivu, ceny nebo účelu, za jakým si diář pořizují. Obecně lze říci, že ženy preferují líbivější design a formát vhodný do dámské kabelky. Ti, kdo diář využívají především k pracovním účelům, jako třeba manažeři, pak oceňují hlavně dostatek prostoru pro poznámky. 

Autor: Pavel Hrabica Metro.cz
zpět na článek