metro.cz

Mámo! Přišel balíček, v ložnici bude vzrůšo

  14:00
Na diskrétnost si už mnozí z objednávajících nehrají. Balíček z erotického e-shopu leckdy netrpělivě otevírají i před kurýrem.
Sexshop | foto: MAFRA

Letošní Valentýn stanovil rekordy v návštěvnosti a tržbách erotických obchodů. Samozřejmě, transakce se odehrávaly výhradně přes internet, ale obchodníci s intimním zbožím si mnou ruce.

„Počty požadavků na sexshopech trhaly rekordy v podobě i devadesáti kliků za vteřinu, meziroční valentýnské nárůsty tržeb pak dosahovaly hodnot i více než sto procent,“ konstatuje David Lintimer, obchodní ředitel společnosti VSHosting. Ta poskytuje hostingové služby více než polovině českých a slovenských e-shopů. „Přestože Valentýn se týká primárně zamilovaných párů, provoz na serverech sexshopů díky němu šplhá do závratných výšin a je to mimo Vánoce v e-commerce rarita,“ konstatuje Lintimer.

Na balíčky z erotických e-shopů jsou kurýři zásilkových společností už zvyklí. I z anonymně zabaleného zboží dokážou většinou odhadnout, že uvnitř nebudou ponožky. „Co se už loni, a letos obzvlášť, změnilo, je to, že lidé často neskrývají radost nad zásilkou a někdy to i komentují,“ říká o zkušenostech cyklokurýr. Naposledy zažil, že mladík otevřel krabici už přede dveřmi a chlubil se erotickým prádlem pro přítelkyni a komentoval objednávku slovy: Snad jsem trefil velikost.

Rapidně zvýšený zájem o erotické pomůcky zejména v posledních letech dokládají i meziroční tržby sexshopů. Jejich celkové meziroční tržby mezi lety 2019 a 2020 vzrostly o přibližně dvě třetiny. Nedávné Vánoce znamenaly pro tuzemské sexshopy obrovský skok. Kombinace pandemie covidu a vánočního období vyústila v meziroční růst tržeb sexshopů ve výši pětasedmdesáti procent. Ještě větší nápor pak přišel v týdnech před nedávným valentýnským víkendem. Meziroční růst tržeb sexshopů o více než sto procent hovoří za vše.

„Při takových nárůstech se může e-shop pro on-line prodejce stát úzkým hrdlem,“ vysvětluje Matěj Kapošváry, obchodní a marketingový ředitel společnosti Shopsys, která zajišťuje klientům zřízení provozu e-shopu. „Pro ty, kteří si erotické zboží objednávají, je rozhodující jak rychlost dodání, tak spolehlivost objednávky, jinak jdou jinam,“ konstatuje Kapošváry.

Sexshopům se daří celosvětově. Společnost Juniper Research odhaduje, že za loňský rok stoupl sextech byznys o bezmála devadesát procent.

Autor: Pavel Hrabica Metro.cz
zpět na článek