metro.cz

Málem mu ustřelili zadek. Teď slaví čtyřicet tisíc prodaných báglů

  11:37
Lukáši Matějčkovi se před zhruba čtyřmi lety při túrách po Asii zalíbil jeden batoh. Podobné teď šije v Kolumbii a Indii.

Další 1 fotografie v galerii
Lukáš Matějček | foto: Bagind

Po více než čtyřech letech fungování se česká značka kožených batohů a tašek Bagind pouští do změn.

„Měníme logo, ale také celkovou strategii značky i způsob balení. Slavíme více než čtyři desítky tisíc zákazníků, z nichž mnozí se pro Bagind produkty rádi vracejí. A to jak na e-shop, tak do čtyř prodejen v Praze, Brně, Ostravě a Olomouci, které rovněž projdou designovou proměnou,“ chlubí se pro deník Metro zakladatel značky Lukáš Matějček.

Co se týká obratu, chystá se Bagind brzy atakovat stamilionovou hranici. Ještě před pár lety se však mladému podnikateli o něčem podobném ani nesnilo. „Před pár lety se mi při túrách po Asii zalíbil v Indii jeden batoh. Objevil jsem tu malý obchůdek s koženými výrobky, převážně batohy, a zjistil, že zde prodavač vyrábí brašny z kůže přímo na místě podle staré rodinné tradice. Odcházel jsem tedy odtud nejen s batohem, ale také podnikatelským záměrem. Když jsem se vrátil domů, rozhodl jsem se ručně vyráběné batohy z Indie prodávat i v Česku,“ vzpomíná Matějček, který si z onoho Inda udělal obchodního partnera. Majitel úspěšné firmy nedávno rozjel také výrobu v Kolumbii.

„Jsme teď variabilnější. Máme více barev a kromě kozí kůže šijeme nově z pevné tkaniny a hověziny. Ta je na určité výrobky vhodnější,“ vysvětluje Matějček. Cestovatelský příběh, jež dal značce Bagind vzniknout, vypráví Matějček pravidelně. Na happeningu, který pořádal před pár dny v pražských Holešovicích, tomu nebylo jinak. Při Matějčkových cestách po Asii nebyla nouze o dramatické momenty. Například byl okraden taxikářem či zatčen policií, která si myslela, že fotil ambasádu. „Neustále mi opakovali, ať se přiznám, z jaké jsem armády. V mobilu mi totiž našli videa, jak střílím na střelnici. Fotky mé nahé přítelkyně v něm naštěstí neobjevili,“ směje se při vzpomínce Matějček.

Protože značka vyznává hodnoty, mezi které patří transparentní lokální výroba, poctivost, odpovědný přístup k výrobě i okolí, prozákaznický přístup a přátelství, které se podle Matějčeka prolíná napříč komunikací se zákazníky i samotnými výrobci, projde změnou také web.

„Ten dá nově vyvážený prostor všem novým výrobám, jejich specifikům a příběhům jednotlivých výrobců. Bude navíc ukazovat novou výrobu v číslech tak, aby měl zákazník možnost vidět, co konkrétně jeho nákup znamená pro výrobce, místní komunitu a životní prostředí,“ slibuje Matějček.

Značce Bagind pomohlo na svět také Matějčkovo seznámení s Václavem Staňkem, který založil zlínskou značku Vasky. Právě on prý vymyslel název Bagind, tedy složeninu slova bag – anglicky taška či lidově bágl – a ind odkazující na zemi původu většiny výrobků. „Podstatou Bagindu je mix všeho, co děláme. Máme silný a kvalitně zpracovaný příběh, nabízíme originální výrobek v našich končinách ojedinělý, přistupujeme k zákazníkům trochu jinak, než to dělá konkurence, a hlavně dáváme do toho srdce, což je podstatou každého dobrého love brandu,“ uzavírá Matějček. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
Témata: batoh, Asie, Indie, Kolumbie
zpět na článek