„Neděláme opatření na efekt, jako je zpětný odběr obalů. Tam je uhlíková stopa jako hrom. Platíme za eko zpracování profesionálům. Produkty, které nepotřebují krabičku, jež slouží jako ochrana produktu, ozdoba a také nositel informací, tak opatřujeme sendvičovou etiketou a tím šetříme přírodu,“ říká pro deník Metro spoluzakladatel firmy Daniel Trnka.
Produkty, které krabičku potřebují, tak mají podle něj nově krabičku z takzvaného grassprint materiálu. „To je sedmdesát procent nasečená tráva a třicet procent papír. A je to stoprocentně kompostovatelné a ještě ke všemu pěkné,“ dodává Trnka.
Postcovidový úspěch
O zmiňované značce pro muže, kteří už nechtějí používat levnou kosmetiku z drogerie s kdovíjakým složením, informoval deník Metro poprvé loni. Značka je nyní na trhu pět let, a jak se ukazuje, stává se z ní pořádný gigant. A to i přesto, že Beviro není běžná značka, kterou koupíte jen tak v drogerii. „Jen za září jsme měli vyšší tržby než za celé loňské první pololetí. Tu šílenou covidovou dobu jsme přežili, když byl náš prodej produktů přímo firmám a barber shopům zavřený, přičemž prodej přímo spotřebitelům jsme od nuly startovali až v půlce roku,“ dodává Trnka. Meziročně tak značka po stránce tržeb vyrostla trojnásobně a je v zisku.
Na plešku i na vousy
Někomu to roste, někomu zase ne. Tohle dogma je ale pravdivé vlastně jen napůl. Na českém trhu totiž existují tuzemské firmy nabízející přípravek na podporu růstu vousů. Výrobky těchto společností, mezi něž patří i Beviro, neslibují jejich uživatelům dokonalý plnovous za měsíc ani jiné zázraky na počkání. Jejich úkolem je dodat tváři potřebné živiny.
Beviro tak bylo ještě donedávna vnímáno spíše jako značka pro vousáče, kteří hledali přírodní produkty. Na existenci této tuzemské značky prémiové kosmetiky mě loni upozornil kamarád právě s obavou, zda firma, jež ho zaujala na sociálních sítích, vyrábí něco i pro něj, pro holobrádka. Nyní už se firma vypracovala do bodu, kdy dělá skoro všechno pro komplexní chlapskou péči.
„Sortiment jsme v poslední době rozšířili o toaletní vody, sprchové gely, face cleanser, pleťové krémy a další hromadu produktů máme nachystanou na první kvartál příštího roku. V letošním roce budeme mít dvaapůlnásobek tržeb minulého roku a budeme mít slušný zisk. Ten využijeme na vybudování prvního značkového brandstoru v centru Plzně,“ svěřil deníku Metro Trnka a doplnil, že půjde o značkovou prodejnu, kde si budete moci dát výbornou kávu, kvalitní víno a u toho v klidu vybírat.
Zvláštností má být také to, že se budou v showroomu nacházet třeba i umyvadla a zákazník tak bude moci výrobky vyzkoušet. „Zároveň v prostoru budou tři až čtyři holičská křesla,“ doplňuje Trnka.
Konkurence
Mezi nejznámější konkurenci patří například výrobky od firmy Angry Beards. Kvalitní, jednoduchou kosmetiku pro muže, která má zároveň rychle fungovat, vyrábí již tři roky také tuzemská značka Everyman. Československou drogerii seženete rovněž od značek Renovality, Voono, Almara Soap, Kvítok či Dulcia.