Česká streamovací platforma Voyo, která patří televizi Nova, hlásí nově už více než 350 tisíc předplatitelů za český a slovenský trh. Pokračuje tak ve svém rychlém růstu, který za poslední rok nabral obrovskou rychlost. Proč sakra píšu o Voyu, když v titulku slibuji článek o trojici filmů na Netflixu? Inu, vše souvisí se vším.
Voyo láká předplatitele na hity v podobě svého exkluzivního obsahu. Úspěšnou premiéru si tu odbyly minisérie Případ Roubal a Guru, na jaře je bude následovat například dlouho připravovaný projekt Iveta, který má mapovat život populární zpěvačky Ivety Bartošové. Jak na konkurenci reaguje Netflix, když zatím české původní pořady nechystá? Kupuje zaručené divácké hity, které se ještě na tuzemské poměry relativně nedávno promítaly v kinech. Jak víme, spousta zástupců zejména starší generace od začátku pandemie seděla více doma a do kinosálů se nevrátila ani po rozvolňování. Právě oni uvidí na Netflixu české kinohity vůbec poprvé. Zařadil jsem je proto i do naší webové rubriky Strážce streamu.
Prvok, Šampón, Tečka a Luďan
Česká komedie natočená podle románu Patrika Hartla o krizi středního věku čtyř kamarádů mě na malé obrazovce bavila. Jasně, Hartl v roli autora původní předlohy, scénáře i režiséra stvořil sexistickou blbinku plnou mužských křehkých eg, žen převážně čekajících, až je hlavní hrdinové oplodní, a také bambilionu cameo roliček mnoha českých herců. Hlavní předností snímku je ale naštěstí také skvělé obsazení hlavních postav. Prvok (Martin Pechlát), Šampón (David Švehlík), Karel (Martin Hofmann) a Tečka (Hynek Čermák) tu předvádějí fajn výkony a zejména ke konci divákovi kompenzují trochu rozplizlejší děj.
Pravda a láska v krabičce cigaret
Václav Havel je bezesporu tak významnou českou osobností, že se o jeho filmový (nedokumentární) portrét dříve či později musel pokusit některý z tuzemských režisérů. Kuráž si na to po smrti tohoto státníka, umělce i symbolu demokracie nakonec dodal režisér a scenárista Slávek Horák. Spíše než o svatokrádež, či dokonce ostudu se naštěstí jedná o až příliš střízlivé autorské originální pojetí. Se všemi pozitivy i negativy, jež to s sebou přináší. A je u toho opět vynikající Martin Hofmann jako Havlův konfliktní parťák Pavel Landovský. Co víc si přát.
Trojanové hledící do moči
Když natočíte životopisné drama o muži obdařeném léčitelskými schopnostmi, obsadíte do něj jednoho z nejoblíbenějších českých herců, k tomu jeho syna a pak je předhodíte koronavirem vyhladovělému českému divákovi, máte na kontě hit jako vrata. Tak nějak uvažovali tvůrci a posléze i distributor filmu Šarlatán, který měl premiéru v kinech před dvěma lety. A víte co? Měli pravdu. Sledování osudů léčitele Jana Mikoláška je totiž zábavné, což potvrzuje i jeho opětovné sledování na Netflixu. A to je možná něco, co byste u filmu, kde koukají jeho hrdinové notnou část stopáže do sklenic s močí, nejspíš neočekávali.
Nutno dodat, že měl být snímek na Netflixu (a tedy i legálně on-line ke zhlédnutí na velké platformě) mnohem dříve. Možná by se předešlo konfliktu distributorů snímku a serveru Ulož.to, odkud si ho lidé pirátsky stahovali jako diví.