metro.cz

Z Blanky zmizelo 15 kilometrů kabelů poničených vodou. Už je firma odstranila

  14:07
Kilometry vodou poškozených kabelů musela z tunelu Blanka vyvézt společnost ČKD Praha DIZ. Už se mluví také o dalším termínu otevření komplexu. Pokud však bude třeba měnit kabely další, vše se zřejmě opět protáhne.
První metry v tunelu Blanka. | foto: Josef Škvor, Metro.cz

Kabely poničily přívalové deště, proto je firma odstranila z tzv. chrániček, které jsou umístěny v chodnících v tunelu. Částečně poničené jsou i další kabely, ty však v tuto chvíli není třeba vyměnit. Pokud to nutné bude, zřejmě se posune zveřejněný termín zprovoznění 15. září.

Nyní se čeká na technické řešení projektanta a pokyn správce stavby, firmy Inženýring dopravních staveb (IDS), kam má ČKD Praha DIZ kabely uložit. „Jde o to, aby se neopakovaly problémy při případném výskytu vody v šachtách, kudy kabely vedou,“ uvedl mluvčí firmy Karel Samec. S tím jsou spojeny i některé stavební úpravy, které bude nutné provést. „Například vyčištění chrániček a podobně,“ řekl. Tyto práce by měla podle Samce provést stavební firma Metrostav, která je dodavatelem stavební části Blanky.

Otevření se plánuje na polovinu letošního září

Zprovoznění Blanky naplánovala IDS na 15. září letošního roku. „Platí, že uděláme maximum, abychom vše včetně komplexních zkoušek dokončili na konci července. Pokud by ale bylo třeba vyměnit i další kabely, termín by mohl být opět odložen. Zatím tato situace nenastala, takže nyní nechceme spekulovat o žádném jiném termínu,“ uvedl Samec.

Do tunelu Blanka natekla voda v roce 2013 vjezdy na Letenské pláni a na Malovance. Poté se dostala do chodníků, pod nimiž voda kabely poškodila. V té době totiž ještě nebyly dokončeny a plně funkční vodotěsné poklopy na chodnících. Praha se následně přela s dodavateli, kdo je za situaci zodpovědný a kdo výměnu zaplatí.

Tunelový komplex, který měl řidičům sloužit už před čtyřmi lety, vyšel zatím na 37 miliard korun. Stavbu zahájila radnice, kterou tehdy vedl primátor Pavel Bém (ODS). Od té doby se práce prodražily minimálně o šest miliard korun.

Autor: ČTK
zpět na článek