metro.cz

Ohořelý vrak straší sídliště. Majitel má dva měsíce na jeho odstranění

  7:52
Při nedělní procházce po sídlišti v Lužinách se jeho obyvatelům mohl naskytnout výjev jako z katastrofického filmu. Ohořelé sportovní auto, které jeho majitel nechal před několika týdny v Amforové ulici u popelnic, budí na třinácté městské části emoce. „Jsou snad Lužiny nějaká pařížská periferie? Že by auto někdo odstranil? Vůbec,“ říká bývalý redaktor deníku Metro bývalý redaktor deníku Metro Tomáš Belica.
Ohořelé sportovní auto na Lužinách. | foto: Tomáš BelicaMetro.cz

Jak na autovraky

K autu se nikdo nehlásí. Kdy je ho možné odtáhnout?

  • Pokud je vozidlo vyhodnoceno jako vrak, majitel je vyzván, aby uvedl vozidlo do náležitého stavu, nebo je v ­zákonné dvouměsíční lhůtě z komunikace odstranil.
  • Jestliže výzvu převezme a ve lhůtě dvou měsíců této výzvě nevyhoví, potom Správa služeb hlavního města Prahy vrak odstraní a ­předá ho firmě k ekologické likvidaci.
  • Pokud auto nemá registrační značku, je výzva k odstranění vozidla umístěna na veřejné desce příslušného úřadu městské části. Po dvou měsících je odstraněno a následuje jeho otevření a identifikace majitele prostřednictvím značení WIN. Po uplynutí zákonné lhůty je autovrak opět zlikvidován.

Podle mluvčího městské policie Rudolfa Rubeše bude auto odtaženo nejdříve za necelé dva měsíce. Tehdy totiž vyprší majiteli zákonná lhůta pro jeho odstranění.

„Správa služeb hlavního města Prahy auto před nedávnem posoudila jako vrak. Majitel byl tedy prostřednictvím úřední desky na radnici vyzván k nápravě,“ říká Rubeš. Osamocená zaparkovaná auta, která jsou často ve špatném technickém stavu, jsou fenoménem, který se v metropoli stal poměrně běžnou praxí. Odtáhnout autovrak je možné jen tehdy, pokud to posvětí Správa služeb.

„Nynější právní úprava poskytuje dvojí definici autovraku. V první je vrakem každé silniční vozidlo, které je trvale technicky nezpůsobilé k provozu a není opatřeno registrační značkou,“ dodává Rubeš.

„Dle druhé se autovrakem rozumí každé úplné nebo neúplné motorové vozidlo, které se stalo se odpadem,“ dodává Rubeš.

Paradoxní situace tak nastává ve chvíli, kdy majitel nevyparkuje své vozidlo z ulice, ve které se mají provádět stavební práce. Mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková uvedla, že zbývá jediné, a to auto na vlastní náklady nechat odtáhnout a doufat, že se majitel přihlásí nebo ho na nezbytnou dobu odsunout stranou. „Je pro nás ekonomičtější, než platit odstavné parkoviště,“ uvádí Lišková.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek