„Podařilo se tak navýšit podíl bezbariérově přístupných vozidel z osmapadesáti procent v roce 2014 na jednašedesát procent v roce loňském. Pro cestující to znamená navýšení počtu garantovaných nízkopodlažních spojů,“ potvrzuje vedoucí odboru kvality služby Ropid Petr Ježdík.
Zjištění vyplývají z měření, kterou Ropid pravidelně uskutečňuje.
Autobusy PIDNa linkách jezdí 1870 autobusů, z toho 1199 standardních, 550 kloubových a 121 nízkokapacitních.
|
Naopak největším prohřeškem dopravců v rámci Pražské integrované dopravy je malá informovanost cestujících přímo ve vozech, když v dopravě nastaly nějaké změny. Dalším problémem je také nedostatek řidičů.
Smlouvy se všemi třinácti autobusovými dopravci končí v roce 2019 a Ropid již nyní připravuje podmínky pro nové smlouvy, které se budou týkat například technických parametrů autobusů. Cestující se tak mohou těšit na klimatizaci nebo moderní informační a odbavovací systémy v těchto vozech.