metro.cz

Starý most přes železnici na Letné jde k zemi, nahradí ho nová stavba

  11:56
Hluk, prach a výluka provází výstavbu nového mostu. V pondělí odpoledne se naskytla lidem na Letné nezvyklá podívaná. Dělníci začali bourat železobetonový silniční most, který na konci Korunovační ulice vede přes železnici na Kladno. Provizorní lávka vedle tak byla obsypána zvědavci a fotografy.
Dělníci začali včera s demolicí silničního přemostění železniční tratě v...

Dělníci začali včera s demolicí silničního přemostění železniční tratě v Korunovační ulici v Praze. | foto: ČTK

„Dělníci už odbourali, co šlo, ale skutečná demolice začíná až teď,“ popsala mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.

Nahoře na torzu mostu včera úřadoval bagr a sbíječka, nohy mu poté podřízla pila na řezání železobetonu. Pak přišel na řadu obří jeřáb. Uvolněnou první část konstrukce přichycenou na řetězech zvedl a přenesl na konec mostu. Tam se do torza opět zakousla pila a sbíječky.

Zbytek putoval na valník. Pak už přihlížející začali dělníci vyhánět. „Bude se tu prášit, musíme uklidit nepořádek z kolejí, za chvíli necháme pod zbytkem mostu projet vlak,“ vysvětluje dělník.

Demolice je ale teprve na začátku, bude probíhat ještě tři dny, během kterých bude pokračovat i částečná výluka na železniční trati.

„Do další výluky trati, na začátku října, musí být vystavěny nové opěry a pilíře, aby dělníci v říjnové sérii výluk mohli osadit nové nosníky,“ uvedla Lišková.

Plné zprovoznění mostu plánuje technická správa na 10.­ prosince letošního roku.

Dopravní komplikace

Demolici starého a stavbu nového mostu provázejí komplikace v Korunovační ulici i na železnici. Vlaky budou jezdit nejvyšší rychlostí jen 30 km/h. Během oprav jsou naplánovány i dvě výluky. Jedna do 11. srpna a druhá v říjnu.

Souběžně s opravou mostu se rekonstruuje i vozovka v ­ulici Pod Kaštany a Korunovační. Účelem je snížení hlukové zátěže výměnou dlažby vozovky za asfalt.

Autor: Robert Oppelt
zpět na článek