„Are you going to the airport?“ Tato věta v anglickém jazyce zní z úst zahraničních cestujících, nastupujících do autobusu číslo 119 směřujícího na Letiště Václava Havla, několikrát denně. Problém je však podle čtenářů deníku Metro v tom, že řada řidičů nerozumí, na co se jich turisté vlastně ptají.
„Někteří třeba rozumějí, ale neumí odpovědět jinak než pokývnutím hlavy. Jiní dotazy v cizím jazyce obvykle zmateně ignorují,“ popsala deníku Metro každodenní situaci čtenářka Martina, která linku využívá pro cestu z Nádraží Veleslavín na Novou Šárku.
Jazykových rezerv svých řidičů si je vědom také dopravní podnik. Ten se je rozhodl řešit tím, že řidiče autobusových linek s velkým výskytem zahraničních klientů proškolí v angličtině. Podle mluvčí dopravce Anety Řehkové má zkrácený kurz pomoci ke zvýšení standardu poskytovaných služeb a zároveň splnit dopravcem nastavená kritéria koncepce jazykového vzdělávání. Účast v kurzech je však podle Řehkové pro řidiče zcela dobrovolná.
„Kurz je pro řidiče, kteří budou na tyto linky obsazováni a mají zájem se v anglické konverzaci zdokonalovat,“ vysvětluje Řehková. Kurzů, které podnik pořádal dříve, se podle ní účastnili hlavně ti zaměstnanci, u nichž je znalost cizího jazyka pro vykonávání profese nutností. „Například přepravní kontroloři,“ doplňuje Řehková.
O tom, že mají řidiči o jazykové kurzy zájem, se dopravní podnik nedávno přesvědčil také dobrovolnou anketou mezi řidiči z garáže na Praze 6 – Řepy. Z ní vyplynulo sto padesát zájemců a dopravce aktuálně prověřuje jejich současnou jazykovou úroveň.