metro.cz

Počasí v Praze

-7 °C / 1 °C

Středa 8. února 2023. Svátek má Milada

Větší foto
Tramvaj (ilustrační foto) | foto: DPP

Tramvají z Dejvic na koleje Strahov

  6:02
Dopravní podnik zahájí přípravy na výstavbu tratě z Malovanky ke kampusům.

Studenti, kteří se každý den mačkají při cestách mezi strahovskými kolejemi a dejvickými kampusy v přeplněných autobusech linky 143, čeká za pár let pohodlnější alternativa. Pokud do té doby neodpromují, budou tudy moci jezdit po nové tramvajové trati. Ta povede ze zastávky Malovanka v Bělohorské ulici do Vaníčkovy ulice, tedy do místa, kde se v současnosti otáčí autobusy u Stadionu Strahov. Podle radních, kteří záměr včera schválili, by měla trať měřit 1,3 kilometru.

„Výstavbu tramvajových tratí se snažívám co nejvíce urychlit. Kromě spolehlivé ekologické přepravy obyvatel jsou také městotvorným prvkem, který přitáhne více lidí a oživí služby,“ říká náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Tramvaj tu na rozdíl od věčně přeplněných autobusů přinese nejen výrazně vyšší kapacitu, ale podle magistrátu naváže na stávající tramvajové linky a uleví tak i životnímu prostředí. Autobusy tu totiž podle Scheinherra kvůli pravidelné jízdě do kopce pouštějí do ovzduší více zplodin. „Autobusy z Dejvic překonávají poměrně velké převýšení, a zvláště proto je zde elektrický pohon daleko vhodnější než naftový,“ dodává Scheinherr.

Současné vedení Prahy již delší čas počítá s tím, že se strahovský stadion v budoucnu přestaví a stane se z něj mimo jiné místo k bydlení. Tramvajová trať tak obslouží i budoucí nové obyvatele této čtvrti. Tramvaj na Strahov je součástí platného Plánu udržitelné mobility a zadavatelem přípravy projektové dokumentace nové tratě je pražský dopravní podnik. Termín začátku budování tratě nejde v současnosti určit přesně. V radními schváleném dokumentu je sice uvedeno, že by se mohlo začít v letech 2023 až 2025, předpokladem však je dobrá projektová příprava ze strany dopravního podniku. Pokud půjde vše hladce, projekt by mohl být podle rozhodnutí radních hotov do konce roku 2020.

V příštích letech metropole plánuje obnovit tramvajové spojení mezi stanicemi metra Pražského povstání, Pankrác a Budějovická a trať přes Václavské náměstí. V dalších letech je také v plánu vybudování tramvajové tratě na Dědinu, do Písnice, Zdib, Slivence, Jižního Města, Zahradního Města nebo na Sídliště Malešice. Radní dali před pár měsíci zelenou také studii, která by umožnila vyjet tramvají Kukulovou ulicí kolem motolské nemocnice až k oboře Hvězda. Místní autobusy jsou rovněž ve špičkách přeplněné. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Zlej blesk. Podívali jsme se do výčepu pivovaru, který konečně přistál v Kobylisích

vydáno 8. února 2023  5:52

„Otevřeno denně 16–20.“ Na ceduli je přimalovaná šipka. Otevíráme mřížovanou branku a za chvilku už bereme za kliku prosklených dveří. Dýchne na nás...  celý článek

Komerční sdělení

Žáci bohumínských škol změří síly v rámci akce Veslujeme do středu země

vydáno 8. února 2023

V pondělí 13. února zpestří program bohumínských základních i středních škol další ročník akce s názvem Veslujeme do středu země. Tentokrát mezi sebou...  celý článek

Trápení ve studiu. Tuzarova, či Tusarova? Radhošťskou nahrávali nejmíň patnáctkrát

vydáno 7. února 2023  15:52

Herec Jan Vondráček promlouvá v tramvajích již měsíc. Někteří cestující projev tohoto hlasového chameleona považují za vynikající, jiní na adresu oznámení...  celý článek

Nesdílej, nepřeposílej. Je tu Den bezpečnějšího internetu. Upozorňuje na pasti v kyberprostoru

vydáno 7. února 2023  14:03

Píše vám kamarád, abyste potvrdili, že není robot? Může jít o hackera, který chce vaše peníze.  celý článek