metro.cz

Počasí v Praze

3 °C / 3 °C

Úterý, 25. ledna 2022. Svátek má Miloš.

Větší foto
Tramvaj (ilustrační foto) | foto: DPP

Tramvají z Dejvic na koleje Strahov

  6:02
Dopravní podnik zahájí přípravy na výstavbu tratě z Malovanky ke kampusům.

Studenti, kteří se každý den mačkají při cestách mezi strahovskými kolejemi a dejvickými kampusy v přeplněných autobusech linky 143, čeká za pár let pohodlnější alternativa. Pokud do té doby neodpromují, budou tudy moci jezdit po nové tramvajové trati. Ta povede ze zastávky Malovanka v Bělohorské ulici do Vaníčkovy ulice, tedy do místa, kde se v současnosti otáčí autobusy u Stadionu Strahov. Podle radních, kteří záměr včera schválili, by měla trať měřit 1,3 kilometru.

„Výstavbu tramvajových tratí se snažívám co nejvíce urychlit. Kromě spolehlivé ekologické přepravy obyvatel jsou také městotvorným prvkem, který přitáhne více lidí a oživí služby,“ říká náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Tramvaj tu na rozdíl od věčně přeplněných autobusů přinese nejen výrazně vyšší kapacitu, ale podle magistrátu naváže na stávající tramvajové linky a uleví tak i životnímu prostředí. Autobusy tu totiž podle Scheinherra kvůli pravidelné jízdě do kopce pouštějí do ovzduší více zplodin. „Autobusy z Dejvic překonávají poměrně velké převýšení, a zvláště proto je zde elektrický pohon daleko vhodnější než naftový,“ dodává Scheinherr.

Současné vedení Prahy již delší čas počítá s tím, že se strahovský stadion v budoucnu přestaví a stane se z něj mimo jiné místo k bydlení. Tramvajová trať tak obslouží i budoucí nové obyvatele této čtvrti. Tramvaj na Strahov je součástí platného Plánu udržitelné mobility a zadavatelem přípravy projektové dokumentace nové tratě je pražský dopravní podnik. Termín začátku budování tratě nejde v současnosti určit přesně. V radními schváleném dokumentu je sice uvedeno, že by se mohlo začít v letech 2023 až 2025, předpokladem však je dobrá projektová příprava ze strany dopravního podniku. Pokud půjde vše hladce, projekt by mohl být podle rozhodnutí radních hotov do konce roku 2020.

V příštích letech metropole plánuje obnovit tramvajové spojení mezi stanicemi metra Pražského povstání, Pankrác a Budějovická a trať přes Václavské náměstí. V dalších letech je také v plánu vybudování tramvajové tratě na Dědinu, do Písnice, Zdib, Slivence, Jižního Města, Zahradního Města nebo na Sídliště Malešice. Radní dali před pár měsíci zelenou také studii, která by umožnila vyjet tramvají Kukulovou ulicí kolem motolské nemocnice až k oboře Hvězda. Místní autobusy jsou rovněž ve špičkách přeplněné. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Doba, kdy za nás bude platit naše auto, je už za rohem

vydáno 25. ledna 2022  17:14

Metody, jak klientovi vytáhnout z kapsy peníze, hledají obchodníci denně. K novým způsobům, jak si plnit co nejrychleji a bez čekání své sny, přispívají i...  celý článek

Kvůli viru odvolávají spoje MHD. Dopravci si řidiče půjčují mezi sebou

vydáno 25. ledna 2022  17:00

Omikron dává zabrat i organizátorovi hromadné dopravy Ropid. Výpadky řeší i v řádu minut.   celý článek

Zmatky kolem biokontejnerů. Neplaťte za ně, radí popeláři

vydáno 25. ledna 2022  13:42

Omluva magistrátu za zdražení svozu odpadu, populismus, ale i příležitost pro ty, kteří chtějí ušetřit. Tak se hovoří o nové možnosti Pražanů zažádat si...  celý článek

Zahraniční filmaři opouštějí Česko. S nimi i prestiž a peníze

vydáno 25. ledna 2022  5:19

Zahraniční štáby loni v tuzemsku utratily přes devět miliard korun. Kvůli rozpočtovému provizoriu pro ně nejsou peníze na investiční pobídky, proto z...  celý článek

Vaše fotky z Prahy