metro.cz

Počasí v Praze

12 °C / 21 °C

Pondělí, 14. října 2019. Svátek má Agáta.
Tramvaj (ilustrační foto)
Větší foto
Tramvaj (ilustrační foto) | foto: DPP

Tramvají z Dejvic na koleje Strahov

4. června 2019  6:02 Filip Jaroševský Metro.cz
Dopravní podnik zahájí přípravy na výstavbu tratě z Malovanky ke kampusům.

Studenti, kteří se každý den mačkají při cestách mezi strahovskými kolejemi a dejvickými kampusy v přeplněných autobusech linky 143, čeká za pár let pohodlnější alternativa. Pokud do té doby neodpromují, budou tudy moci jezdit po nové tramvajové trati. Ta povede ze zastávky Malovanka v Bělohorské ulici do Vaníčkovy ulice, tedy do místa, kde se v současnosti otáčí autobusy u Stadionu Strahov. Podle radních, kteří záměr včera schválili, by měla trať měřit 1,3 kilometru.

„Výstavbu tramvajových tratí se snažívám co nejvíce urychlit. Kromě spolehlivé ekologické přepravy obyvatel jsou také městotvorným prvkem, který přitáhne více lidí a oživí služby,“ říká náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Tramvaj tu na rozdíl od věčně přeplněných autobusů přinese nejen výrazně vyšší kapacitu, ale podle magistrátu naváže na stávající tramvajové linky a uleví tak i životnímu prostředí. Autobusy tu totiž podle Scheinherra kvůli pravidelné jízdě do kopce pouštějí do ovzduší více zplodin. „Autobusy z Dejvic překonávají poměrně velké převýšení, a zvláště proto je zde elektrický pohon daleko vhodnější než naftový,“ dodává Scheinherr.

Současné vedení Prahy již delší čas počítá s tím, že se strahovský stadion v budoucnu přestaví a stane se z něj mimo jiné místo k bydlení. Tramvajová trať tak obslouží i budoucí nové obyvatele této čtvrti. Tramvaj na Strahov je součástí platného Plánu udržitelné mobility a zadavatelem přípravy projektové dokumentace nové tratě je pražský dopravní podnik. Termín začátku budování tratě nejde v současnosti určit přesně. V radními schváleném dokumentu je sice uvedeno, že by se mohlo začít v letech 2023 až 2025, předpokladem však je dobrá projektová příprava ze strany dopravního podniku. Pokud půjde vše hladce, projekt by mohl být podle rozhodnutí radních hotov do konce roku 2020.

V příštích letech metropole plánuje obnovit tramvajové spojení mezi stanicemi metra Pražského povstání, Pankrác a Budějovická a trať přes Václavské náměstí. V dalších letech je také v plánu vybudování tramvajové tratě na Dědinu, do Písnice, Zdib, Slivence, Jižního Města, Zahradního Města nebo na Sídliště Malešice. Radní dali před pár měsíci zelenou také studii, která by umožnila vyjet tramvají Kukulovou ulicí kolem motolské nemocnice až k oboře Hvězda. Místní autobusy jsou rovněž ve špičkách přeplněné. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Hrozí mi infarkt nebo mrtvice? Možností, jak si ověřit stav orgánů, v Česku přibývá

Ilustrační snímek
vydáno 14. října 2019  16:03

I když je pořád hodně lidí, kteří na své zdraví příliš nedbají, stále častěji přibývají možnosti, jak si nechat zkontrolovat své zdraví i jinde než v...  celý článek

Radotín i Modřany. Moderní budovy radnic připravuje několik městských částí v metropoli

Podoba nového sídla radnice v Radotíně.
vydáno 14. října 2019  14:58

Nové sídlo bude mít Praha 12 v Modřanech. To bude stát mezi ulicemi Generála Šišky a Písková, tedy v těsné blízkosti stávající radnice. „S vědomím všech...  celý článek

Špačci jsou letos mimořádně agresivní, lamentují vinaři

Ilustrační snímek
vydáno 14. října 2019  10:45

Řada moravských vinařů spí neklidně. Hrozny jim likvidují nenasytní ptáci. Někde zlikvidovali celou úrodu.  celý článek

Primátor a koloběžky. Jde o chytrý tah, tvrdí marketingový expert

Pražané umějí zaparkovat koloběžky i správně.
vydáno 14. října 2019  5:48

Další promyšlená hra o přízeň Pražanů je tady. Alespoň podle marketingového odborníka Roberta Němce, který si vzal na žádost deníku Metro na paškál...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám