Malý autobus pro 13 sedících a 33 stojících lidí, který vozí cestující třeba ve Vídni, se může nabíjet z tramvajového vedení. Právě Vídeň zapůjčila italského prcka s německou elektrickou výbavou, který bude po metropoli jezdit od úterý do neděle.
Zcela tichá jízda bez smradu
ElektrojízdaV Praze pojede po trase linky 216, tedy z Bořislavky přes Vozovnu Střešovice a Vojenskou nemocnici k Poliklinice Petřiny. |
Nedávno ho testovalo Brno. Nabíjel se na konečných zastávkách vždy zhruba čtvrt hodiny, díky tomuto průběžnému dobíjení je jeho dojezd v podstatě neomezený. Přes noc pak býval napíchnutý na zdroj ve vozovně. Na jedno plné nabití ujede 80 až 100 kilometrů.
Plně elektrický provoz umožňuje cestování bez hluku a spalin. "Elektrobus Siemens-Rampini je atraktivní nejen pro cestující, ale i pro kolemjdoucí a ty, kteří žijí podél komunikací. Je tichý, čistý, má příjemný interiér a je vybaven elektrickým vytápěním i klimatizací. Přitom je energeticky velice úsporný," uvedl Roman Kokšal, ředitel dopravních divizí Siemens ČR. Jeden kousek Siemens/Rampini stál na podzim v přepočtu zhruba jedenáct milionů korun