Doprava v Karlíně a zvlášt dolní části Libně houste. Podle plánů města pomůže situaci zlepšit až tunelové spojení ulice Na Žervách s Libeňským mostem. Radnice osmé městské části se však obává, že projekt je nákladný a zastaralý. Otevřela proto diskusi o urbanisticko -dopravním řešením zmíněného území.
Starosta chce nové řešení
"Dolní Libeň nutně potřebuje urbanistickou koncepci, jejíž nezbytnou součástí jsou dopravní vazby a zpřístupnění lokality. Bez vyřešení dopravy není možné očekávat další vývoj, takže hrozí, že tato lokalita zůstane zakonzervovaná v současném, nebál bych se říci polomrtvém stavu. A to včetně všech neduhů, které takovýto stav doprovází," říká starosta Prahy 8 jiří Janků.
S novým méně nákladným návrhem přišel architekt Josef Pleskot. Podle něj by tranzitní svedení dopravy do tunelu lokalitě nepomohlo.
Návrh počítá se zavedením automobilové dopravy do ulice Na Žertvách, která by spolu se Sokolovskou a Libeňským mostem tvořila spojení mezi západní a východní částí Prahy. To by mělo dopravně zpřístupnit Dolní Libeň a umožnit její urbanistický rozvoj. "Hlavním předpokladem pro navržené řešení je fakt, že ulice Na Žertvách je po odstranění železniční dopravy dostatečně široká na to, aby zde mohly projíždět tramvaje, automobily, vznikla zde parkovací místa, přestupní uzly, zeleň a samozřejmě se sem bezpečně a komfortně vešli i chodci," vysvětluje mluvčí osmé městské části Helena Šmídová.
Městu se nový návrh nezamlouvá
Přestože se radnici nový návrh zamlouvá, při jeho předložení vedení útvaru rozvoje hlavního města, se na magistrátu setkal s neúspěchem. "Útvar rozvoje s navrženým řešením nesouhlasí," dodává Šmídová.
Zvažovanou variantou by podle ní mělo být i řešení jižního obchvatu ze Švábek přes Krejcárek do Vysočan, které by mělo umožnit rozvoj Mezihoří.
Diskuse o Libni
|