metro.cz

Počasí v Praze

-7 °C / -2 °C

Středa, 23. ledna 2019. Svátek má Zdeněk.
Plán podzemních tunelů pro železnici
Plán podzemních tunelů pro železnici | foto: MHMPMetro.cz

Chystají se další železniční tratě v tunelech pod Prahou

23. srpna 2017  5:42 Robert Oppelt
Z Florence až do Nuslí a na Smíchov mají vést dva tunely novou stanicí Opera.

Po čase opět ožil jeden z­ nejambicióznějších dopravních projektů, který má zrychlit a zjednodušit dopravu v ­Praze. Rada města podpořila Správu železniční dopravní cesty v ­přípravě nového železničního spojení, jehož cílem je propojení železničních tratí v­ centru města a zásadní posílení kapacity pro regionální i­ dálkové spoje. O návrhu bude rozhodovat zastupitelstvo na zářijovém jednání.

Studie Nové spojení 2 zahrnuje dva tunely. Část trasy budou mít společnou, oba začínají v prostoru Florence a napojují trať z Negrelliho viaduktu a­ od Balabenky u budoucí zastávky Karlín. Pokračují do nové podzemní stanice Opera umístěné mezi Hlavním nádražím a Muzeem. Stanice Opera umožní přestup na vlaky na Hlavním nádraží, na linky metra A, C a ­zajistí pěší dostupnost Václavského náměstí a jeho okolí. Jeden z ­tunelů dále pokračuje přes zastávku Karlovo náměstí na Smíchovské nádraží, kde se napojí linky od Radotína a­ druhý přes zastávku Náměstí Bratří Synků, za kterou se napojí v zastávce Eden linky od Hostivaře.

Tyto tunely by měly oddělit koleje příměstských vlaků od dálkových, odlehčit přetíženému Hlavnímu nádraží a­ vyřešit kapacitní i prostorové problémy železniční trati na Smíchov.

Projekt není nový – dopravně-urbanistická a technická studie Nového spojení 2 byla zpracována již v roce 2007, nyní je třeba zařídit změnu územního plánu, která umožní budoucí výstavbu. „Díky projektu Nové spojení 2 dojde k propojení příměstských vlaků, které dosud končí na Masarykově nádraží, s ostatními vlaky tak, aby nekončily v centru, ale centrem projely. Půjde tak například dojet jedním vlakem z­ Kladna do Vršovic nebo z­ Milovic na Karlovo náměstí,“ uvedla náměstkyně Petra Kolínská.

Zájem o železniční přepravu stále stoupá. Na území Prahy bylo v pracovních dnech v­ roce 2016 denně vypraveno zhruba 900 vlakových spojů, které za den přepravily 120 tisíc cestujících. Nový projekt uleví i MHD, protože trasy příměstských vlaků umožní části cestujících dojet vlakem až do cíle. „Celkem se jedná o ­12,5 kilometru nových úseků železničních tratí, z čehož bude 9,7 kilometru vedeno v ­tunelu, se dvěma povrchovými, třemi podpovrchovými dvoukolejnými stanicemi a ­jednou podpovrchovou čtyřkolejnou stanicí Opera, společnou pro obě trasy,“ řekl Ivan Lejčar, dopravní urbanista a ­spoluautor podkladové studie.

Komentáře

Hlavní zprávy

Kurz znakového jazyka. Řeč zní jen na začátku

Matěj Čipera a Klára Capoušková během lekce.
vydáno 23. ledna 2019  6:01

Redaktor deníku Metro se byl podívat, jak probíhá lekce, kde se mluví rukama.  celý článek

Obchod se strachem. Rodiče platí dětem tisíce za kurzy

Ilustrační snímek
vydáno 22. ledna 2019  12:27

Pět set korun, ale i devět tisíc. O přípravy na středoškolské přijímačky je velký zájem.  celý článek

V paneláku mají zkušebnu a dokonce nahrávací studio. Sousedům to nevadí

Zkouška kapely klíč v panelákovém studiu.
vydáno 22. ledna 2019  10:58

V obyčejném panelovém domě na okraji Prahy si manželé Marianovi z bytu 5+1, ve kterém bydlí, vytvořili profesionální nahrávací a masteringové studio Klíč....  celý článek

Proměnu průduchu na droida R2D2 z Hvězdných válek mapuje nový dokument

Filip Brouk a jeho R2D2 na Folimance.
vydáno 22. ledna 2019  6:52

Když se před rokem a půl prakticky přes noc přeměnila betonová větrací šachta v parku Folimanka na třímetrový model robota z filmové série Star Wars,...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám