metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 6 °C

Pátek, 28. února 2020. Svátek má Lumír.
Plán podzemních tunelů pro železnici
Plán podzemních tunelů pro železnici | foto: MHMPMetro.cz

Chystají se další železniční tratě v tunelech pod Prahou

23. srpna 2017  5:42 Robert Oppelt
Z Florence až do Nuslí a na Smíchov mají vést dva tunely novou stanicí Opera.

Po čase opět ožil jeden z­ nejambicióznějších dopravních projektů, který má zrychlit a zjednodušit dopravu v ­Praze. Rada města podpořila Správu železniční dopravní cesty v ­přípravě nového železničního spojení, jehož cílem je propojení železničních tratí v­ centru města a zásadní posílení kapacity pro regionální i­ dálkové spoje. O návrhu bude rozhodovat zastupitelstvo na zářijovém jednání.

Studie Nové spojení 2 zahrnuje dva tunely. Část trasy budou mít společnou, oba začínají v prostoru Florence a napojují trať z Negrelliho viaduktu a­ od Balabenky u budoucí zastávky Karlín. Pokračují do nové podzemní stanice Opera umístěné mezi Hlavním nádražím a Muzeem. Stanice Opera umožní přestup na vlaky na Hlavním nádraží, na linky metra A, C a ­zajistí pěší dostupnost Václavského náměstí a jeho okolí. Jeden z ­tunelů dále pokračuje přes zastávku Karlovo náměstí na Smíchovské nádraží, kde se napojí linky od Radotína a­ druhý přes zastávku Náměstí Bratří Synků, za kterou se napojí v zastávce Eden linky od Hostivaře.

Tyto tunely by měly oddělit koleje příměstských vlaků od dálkových, odlehčit přetíženému Hlavnímu nádraží a­ vyřešit kapacitní i prostorové problémy železniční trati na Smíchov.

Projekt není nový – dopravně-urbanistická a technická studie Nového spojení 2 byla zpracována již v roce 2007, nyní je třeba zařídit změnu územního plánu, která umožní budoucí výstavbu. „Díky projektu Nové spojení 2 dojde k propojení příměstských vlaků, které dosud končí na Masarykově nádraží, s ostatními vlaky tak, aby nekončily v centru, ale centrem projely. Půjde tak například dojet jedním vlakem z­ Kladna do Vršovic nebo z­ Milovic na Karlovo náměstí,“ uvedla náměstkyně Petra Kolínská.

Zájem o železniční přepravu stále stoupá. Na území Prahy bylo v pracovních dnech v­ roce 2016 denně vypraveno zhruba 900 vlakových spojů, které za den přepravily 120 tisíc cestujících. Nový projekt uleví i MHD, protože trasy příměstských vlaků umožní části cestujících dojet vlakem až do cíle. „Celkem se jedná o ­12,5 kilometru nových úseků železničních tratí, z čehož bude 9,7 kilometru vedeno v ­tunelu, se dvěma povrchovými, třemi podpovrchovými dvoukolejnými stanicemi a ­jednou podpovrchovou čtyřkolejnou stanicí Opera, společnou pro obě trasy,“ řekl Ivan Lejčar, dopravní urbanista a ­spoluautor podkladové studie.

Komentáře

Hlavní zprávy

Hrát o Voskovcovi s Werichem je od nás drzé, říká Matoušek

Matoušek (vlevo) a Kočárník v roli Wericha
vydáno 28. února 2020  17:41

Dílo Jiřího Voskovce a Jana Wericha měli rádi odmalička. A tak už při studiích připravili Daniel Matoušek a Tomáš Kočárník inscenaci Hovory V+W, kterou...  celý článek

Branické divadlo začne svou novou kapitolu už za dva týdny

Branické divadlo.
vydáno 28. února 2020  14:27

Nový nájemník Branického divadla se představí veřejnosti 14. března pod názvem Divadlo Bravo. O šest dní později zde proběhne premiéra inscenace Mimjové,...  celý článek

Vracejí rozbité věci do života. Otevírají i kamennou pobočku

Jan Charvát
vydáno 28. února 2020  11:50

Dosud projekt fungoval jen jako web, nemohli ho proto využívat lidé, kteří se na internetu nepohybují. Například senioři, kteří nyní mohou osobně zajít do...  celý článek

Řešíme teď, jestli máme méně létat, ale internet je horší

Kateřina Smejkalová
vydáno 28. února 2020  8:36

V pohodlí domova či z práce nakupujeme od počítačů, aniž často přemýšlíme, co vše je za snadnou a rychlou dodávkou věcí nebo jídla. „Málokdo přemýšlí...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám