metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 21 °C

Neděle, 22. září 2019. Svátek má Darina.
Plán podzemních tunelů pro železnici
Plán podzemních tunelů pro železnici | foto: MHMPMetro.cz

Chystají se další železniční tratě v tunelech pod Prahou

23. srpna 2017  5:42 Robert Oppelt
Z Florence až do Nuslí a na Smíchov mají vést dva tunely novou stanicí Opera.

Po čase opět ožil jeden z­ nejambicióznějších dopravních projektů, který má zrychlit a zjednodušit dopravu v ­Praze. Rada města podpořila Správu železniční dopravní cesty v ­přípravě nového železničního spojení, jehož cílem je propojení železničních tratí v­ centru města a zásadní posílení kapacity pro regionální i­ dálkové spoje. O návrhu bude rozhodovat zastupitelstvo na zářijovém jednání.

Studie Nové spojení 2 zahrnuje dva tunely. Část trasy budou mít společnou, oba začínají v prostoru Florence a napojují trať z Negrelliho viaduktu a­ od Balabenky u budoucí zastávky Karlín. Pokračují do nové podzemní stanice Opera umístěné mezi Hlavním nádražím a Muzeem. Stanice Opera umožní přestup na vlaky na Hlavním nádraží, na linky metra A, C a ­zajistí pěší dostupnost Václavského náměstí a jeho okolí. Jeden z ­tunelů dále pokračuje přes zastávku Karlovo náměstí na Smíchovské nádraží, kde se napojí linky od Radotína a­ druhý přes zastávku Náměstí Bratří Synků, za kterou se napojí v zastávce Eden linky od Hostivaře.

Tyto tunely by měly oddělit koleje příměstských vlaků od dálkových, odlehčit přetíženému Hlavnímu nádraží a­ vyřešit kapacitní i prostorové problémy železniční trati na Smíchov.

Projekt není nový – dopravně-urbanistická a technická studie Nového spojení 2 byla zpracována již v roce 2007, nyní je třeba zařídit změnu územního plánu, která umožní budoucí výstavbu. „Díky projektu Nové spojení 2 dojde k propojení příměstských vlaků, které dosud končí na Masarykově nádraží, s ostatními vlaky tak, aby nekončily v centru, ale centrem projely. Půjde tak například dojet jedním vlakem z­ Kladna do Vršovic nebo z­ Milovic na Karlovo náměstí,“ uvedla náměstkyně Petra Kolínská.

Zájem o železniční přepravu stále stoupá. Na území Prahy bylo v pracovních dnech v­ roce 2016 denně vypraveno zhruba 900 vlakových spojů, které za den přepravily 120 tisíc cestujících. Nový projekt uleví i MHD, protože trasy příměstských vlaků umožní části cestujících dojet vlakem až do cíle. „Celkem se jedná o ­12,5 kilometru nových úseků železničních tratí, z čehož bude 9,7 kilometru vedeno v ­tunelu, se dvěma povrchovými, třemi podpovrchovými dvoukolejnými stanicemi a ­jednou podpovrchovou čtyřkolejnou stanicí Opera, společnou pro obě trasy,“ řekl Ivan Lejčar, dopravní urbanista a ­spoluautor podkladové studie.

Komentáře

Hlavní zprávy

Hraboši útočí dál! Ve hře je opět jed

ilustrační snímek
vydáno 22. září 2019  0:29

Jsou nemilosrdní jako mloci z Čapkova dramatu. Škodí hlavně na Moravě.  celý článek

Metro.cz je offline. Tento článek si přečtěte až zítra

Ilustrační černá
vydáno 21. září 2019  0:41

V úterý to bylo 20 let, kdy důchodkyně Věra Pohlová v jedné anketě deníku Metro řekla: „Já bych všechny ty internety a počítače zakázala.“ Její výrok se...  celý článek

Pohodlnější spojení do centra je v plánu z Rajské zahrady, Hostavic, Jahodnice i Jiráskovy čtvrti

Simona Vlašimská (vpravo) věnovala koláč i nám.
vydáno 20. září 2019  15:51

Fouká vítr, venku kolem deseti stupňů a každý vlak má zpoždění několik minut. Tak vypadá v posledních dnech téměř každé ráno na vlakové zastávce...  celý článek

Jsem nadšenej, říká Vladimír Mišík o albu bez Etc…

Přebal desky
vydáno 20. září 2019  12:12

Dnes vychází nové album hudebníka Vladimíra Mišíka s názvem Jednou tě potkám. Hudební doprovod nově obstarala kapela Blue Shadows producenta Petra...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám