„Uvažujeme o tom, že bychom dali zaměstnancům pro krátké služební cesty po městské části k dispozici jízdní kola, která úřad vlastní. Zatím vymýšlíme systém fungování,“ říká mluvčí Prahy 4 Jiří Bigas.
Také potvrzuje, že novinka úřad nebude stát ani korunu. Pro projekt totiž nebude potřeba kupovat nová kola, stačí je jen vyndat ze skladu a oprášit. Současné vedení je totiž zdědilo po projektu svých předchůdců pojmenovaném Kola pro čtyřku. V Praze 4 měl v roce 2006 po vzoru Karlína vzniknout systém půjčování kol, takzvaný bikesharing.
Městská část tehdy zakoupila pro problematický projekt asi stovku speciálních jízdních kol s bezdušovými pneumatikami a odolnými přehazovačkami a osmdesát automatických stojanů za 2,8 milionu korun. Po krachu výběrového řízení na provozovatele ale ležela kola osm let ve skladu civilní obrany jedné základní školy a radnice pro ně dlouho hledala smysluplné využití. To snad našla konečně teď.