"Cílem může být kterýkoliv uživatel internetového bankovnictví," varuje Jan Matoušek z České bankovní asociace. Ten dodává, že v současné době asociace eviduje u všech bank jen několik případů napadení účtů klientů. Odškodní je banka v případě krádeže peněz z účtu? "Všechny reklamace posuzujeme individuálně," sdělil Jan Holinka z České spořitelny s tím, že účet žádného z klientů banky zatím napaden nebyl.
Před útoky varuje už poněkolikáté také Česká pošta. Klientům chodí v těchto dnech e-mail s předmětem "Informace o zásilce". Samotný e-mail psaný špatnou češtinou pak upozorňuje zákazníka na údajné nedodání zásilky a možné sankce. "Důrazně žádáme klienty, aby na žádný odkaz v e-mailu neklikali, v opačném případě jim hrozí stažení škodlivého kódu do jejich počítače a případně zneužití jejich dat včetně osobních a přístupových údajů," uvedla mluvčí Marta Selicharová s tím, že takové zprávy přišly stovkám klientů. "V případě, že e-mail obsahuje hrozbu sankcemi, by měli lidé zachovat chladnou hlavu a místo paniky reagovat nedůvěrou," dodává Aleš Pikora z firmy DataGuard.
Nestahujte podezřelé aplikacePokud nechcete přijít o peníze, neinstalujte si do telefonů podezřelé aplikace a otvírejte jen e-maily od známých odesílatelů. A kdy vrátí banky peníze?
|