V mezinárodní přepravě se rozšířil počet rychlíků směřujících do Polska, po letech se rovněž obnoví přímé spojení z Varšavy přes Ostravsko do Bratislavy a Budapešti. Soukromí dopravci Leo Express a RegioJet naopak rozšířili počet spojů na Slovensko. První jmenovaný přidal k dosavadní lince Praha - Ostrava Košice další denní spoj do Spišské Nové Vsi. RegioJet zavedl nový spoj z Prahy přes Martin, Bánskou Bystřici do Zvolena. Tento spoj dopravce prezentuje jako náhradu za zrušený přeshraniční vlak Detvan.
Kromě nových spojů čeká cestující i zkrácení jízdní doby v důsledku ukončení stavebních prací na hlavních železničních koridorech. Jízdní doba z Prahy do Brna by se tak měla snížit o sedm minut na dvě hodiny 30 minut. Cesta do Vídně by pak měla být kratší o deset minut a do Budapešti o 11 minut.