metro.cz

Počasí v Praze

22 °C / 26 °C

Neděle, 21. července 2019. Svátek má Vítězslav.
Karlův most
Větší foto
Karlův most | foto: PR.Konektor

Vodní tramvaj se vrací do hry

7. května 2019  5:58 Filip Jaroševský Metro.cz
Radní oprášili nápad na zavedení lodě, která by na Vltavě odlehčila přívozům.

„Praha chce zavést takzvanou vodní tramvaj.“ Tuto větu si mohli obyvatelé hlavního města přečíst v médiích již před více než sedmi lety. Záměr předchozích vedení metropole vyčlenit speciální plavidlo, které by na rozdíl od přívozů MHD neplulo příčně přes Vltavu, ale v jejím podélném směru, byl od té doby na stole radních hned několikrát. Nikdy se ale nedočkal dostatečné podpory.

Staré nápady

  • Současné vedení metropole bývá opozicí kritizováno za neoriginalitu a oprašování starých nápadů. 
  • Kromě nové vodní linky si prý tým pod vedením primátora Zdeňka Hřiba vypůjčil například několik dopravních řešení bývalého náměstka pro dopravu Petra Dolínka. Mezi ně údajně patří třeba řešení oprav mostů či tramvajových tratí.

Vedení města však včera podpořilo vznik studie, která zhodnotí možné zavedení této dopravy. Důvodem, proč město začalo o zavedení nových spojů uvažovat, je přitom podle radních rostoucí množství aktivit konajících se na vltavských březích. „Možnou formou rozšíření dopravní obsluhy by mohlo být zajištění pravidelné lodní dopravy, která by mohla zajistit alternativní obsluhu vltavských břehů a v některých lokalitách zajistit i nová spojení vltavských břehů,“ uvádí se v dokumentu, který radní schválili.

Studie, která má být hotová do konce roku, má například ukázat, v jakém stavu jsou jednotlivá přístaviště, kudy by bylo nejvhodnější jednotlivé linky vést, kolik by zavedení linek stálo nebo jak dlouho by cesta trvala. „Rozhodně by nemělo jít o novou atrakci pro turisty, ale o linky, kterými budou jezdit běžní Pražané,“ uvedl radní pro dopravu Adam Scheinherr. Náklady na vypracování studie jsou vyčísleny na 750 tisíc korun.

„V plánu jsou celkem tři linky. Linka 1 spojí oblast Dvorců a Janáčkovo nábřeží přes Smíchov a výtoňskou náplavku. Centrální linka propojí Smetanovo nábřeží se třemi ostrovy. A v severní části Vltavy se uvažuje o lince z Karlína přes Holešovice až do Podbaby,“ upřesnil Scheinherr.

Vodní tramvaj už v Praze jednou jezdila. Cestující ji zažili pod vyšehradskou skálou, kde se před lety opravoval tunel. Parníky a motorové lodě tu tehdy převážely cestující namísto tramvaje, která jezdí po zdejším nábřeží.

Komentáře

Hlavní zprávy

Ohníček, barvičky i umělá krev. Vyzkoušeli jsme si Chemii hrou

Redaktorka na workshopu Chemie hrou.
vydáno 21. července 2019  6:02

Na Veletrhu vědy, který začátkem června proběhl v Praze, si návštěvníci mohli prohlédnout hodně věcí, ať už je baví biologie, medicína, nebo astronomie....  celý článek

Sonda do duše českého nohejbalu: Už není sportem pro pivaře

Memoriál Jardy Svobody, tradiční turnaj na osadě Havran se letos konal už po...
vydáno 20. července 2019  6:57

„Chlapi, dáme pivko a čutneme si nohec? Já s bráchou proti vám všem, o panáka!“ Tohle je sonda do duše českého nohejbalu, za kterou v létě možná dostaneme...  celý článek

Osobáky trpí obezitou, nejvíc však silnice ničí kamiony

ilustrační snímek
vydáno 19. července 2019  16:47

Za třicet let auta ztěžkla o stovky kil.  celý článek

Výměna ledolamů láká turisty. Měl je už Juditin most

Karlův most bude mít již brzy nové ledolamy u svých sedmi pilířů. Nové budou z...
vydáno 19. července 2019  13:42

Potápěči tráví u Karlova mostu pod vodou v kuse až čtyři hodiny. Pro návštěvníky Prahy jsou atrakcí.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám