metro.cz

Počasí v Praze

19 °C / 25 °C

Sobota, 15. srpna 2020. Svátek má Hana.
Karlův most
Větší foto
Karlův most | foto: PR.Konektor

Vodní tramvaj se vrací do hry

7. května 2019  5:58 Filip Jaroševský Metro.cz
Radní oprášili nápad na zavedení lodě, která by na Vltavě odlehčila přívozům.

„Praha chce zavést takzvanou vodní tramvaj.“ Tuto větu si mohli obyvatelé hlavního města přečíst v médiích již před více než sedmi lety. Záměr předchozích vedení metropole vyčlenit speciální plavidlo, které by na rozdíl od přívozů MHD neplulo příčně přes Vltavu, ale v jejím podélném směru, byl od té doby na stole radních hned několikrát. Nikdy se ale nedočkal dostatečné podpory.

Staré nápady

  • Současné vedení metropole bývá opozicí kritizováno za neoriginalitu a oprašování starých nápadů. 
  • Kromě nové vodní linky si prý tým pod vedením primátora Zdeňka Hřiba vypůjčil například několik dopravních řešení bývalého náměstka pro dopravu Petra Dolínka. Mezi ně údajně patří třeba řešení oprav mostů či tramvajových tratí.

Vedení města však včera podpořilo vznik studie, která zhodnotí možné zavedení této dopravy. Důvodem, proč město začalo o zavedení nových spojů uvažovat, je přitom podle radních rostoucí množství aktivit konajících se na vltavských březích. „Možnou formou rozšíření dopravní obsluhy by mohlo být zajištění pravidelné lodní dopravy, která by mohla zajistit alternativní obsluhu vltavských břehů a v některých lokalitách zajistit i nová spojení vltavských břehů,“ uvádí se v dokumentu, který radní schválili.

Studie, která má být hotová do konce roku, má například ukázat, v jakém stavu jsou jednotlivá přístaviště, kudy by bylo nejvhodnější jednotlivé linky vést, kolik by zavedení linek stálo nebo jak dlouho by cesta trvala. „Rozhodně by nemělo jít o novou atrakci pro turisty, ale o linky, kterými budou jezdit běžní Pražané,“ uvedl radní pro dopravu Adam Scheinherr. Náklady na vypracování studie jsou vyčísleny na 750 tisíc korun.

„V plánu jsou celkem tři linky. Linka 1 spojí oblast Dvorců a Janáčkovo nábřeží přes Smíchov a výtoňskou náplavku. Centrální linka propojí Smetanovo nábřeží se třemi ostrovy. A v severní části Vltavy se uvažuje o lince z Karlína přes Holešovice až do Podbaby,“ upřesnil Scheinherr.

Vodní tramvaj už v Praze jednou jezdila. Cestující ji zažili pod vyšehradskou skálou, kde se před lety opravoval tunel. Parníky a motorové lodě tu tehdy převážely cestující namísto tramvaje, která jezdí po zdejším nábřeží.

Komentáře

Hlavní zprávy

Šetřílkové po epidemii budou ještě víc přemýšlet nad výdaji

ilustrační snímek
vydáno 15. srpna 2020  5:08

Léta prosazovaný názor, že v případě ztráty zaměstnání by měl mít člověk našetřené tři měsíční výdaje domácnosti, je zřejmě minulostí. Odborníci se...  celý článek

Nahlédli jsme do nepřístupných prostor. Na vykopávkách tu budou stát auta

Středověká tvrz obklopená hospodářskou zástavbou zdejšího zámečku
vydáno 14. srpna 2020  11:39

Rozpadající se barokní velkostatek obehnaný historickou zdí pokrytou transparenty developera. Z předního traktu dvora ho částečně zakrývají obrovské...  celý článek

Fotbalové kluby z nižších soutěží nutnost testů chápou. Kvůli poháru si za ně zaplatí

Fanoušek olomoucké Sigmy v roušce sleduje trénink.
vydáno 14. srpna 2020  10:14

První kolo fotbalového MOL Cupu přináší netradiční výdaje i pro neprofesionální týmy.  celý článek

Prsní kobliha, bágl s MHD i býčí tílko. Spolupráce mezi více značkami táhnou

Bágl s potiskem linek
vydáno 14. srpna 2020  5:19

Shora rolované batohy pro městskou cyklistiku i turistiku zná nejspíš každý. Ve fanshopu dopravního podniku si ale nyní můžete pořídit nepromokavou verzi,...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám