Podle místních, kteří se na deník Metro obracejí, však hrozí, že na splnění prvního slibu nedojde. Kus tunýlku z devatenáctého století, kudy si zkracovaly cestu přes koleje už vysočanské prababičky, totiž zmizel.
„Zmiňovaný historický podchod se nebourá a bourat nebude. Vzhledem k tomu, že jde o historický pozůstatek, bude mezi druhým a třetím nástupištěm ponechán a bude možné do něj nahlédnout. To, na čem se aktuálně pracuje, je demontáž a sanace portálu podchodu, který byl odborně demontován, sanován a po dokončení nové budovy bude toto průčelí navráceno zpět na své místo,“ vysvětluje pro deník Metro mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Podle původních návrhů měl být podchod s nejstarší dochovanou dlažbou na území vnější Prahy v rámci plánované rekonstrukce zasypán a zapomenut. Nesplňoval totiž současné bezpečnostní normy. Nyní si v něm radnice Prahy 9 předběžně naplánovala zřídit malý výstavní prostor. „Nový podchod z Paříkovy ulice, který bude sloužit cestujícím, se vybuduje o šest metrů vedle stávajícího. Další podchod pak bude z ulic Krátkého a Bratří Dohalských,“ dodává pro Metro Friebová s tím, že se nová stavba z praktických důvodů posune do úrovně vstupu do podchodu z Paříkovy ulice. Aby nestála uprostřed kolejí jako její předchůdkyně.
Oprava nádraží Vysočany je součástí velké rekonstrukce trati z Vysočan do Mstětic. Nevyhovující a zchátralou původní staniční budovu nahradí moderní odbavovací hala, odkud se budou moci cestující bezbariérově pomocí eskalátorů a výtahu v rychlosti dopravovat na nástupiště. To, že bude historický tunel pod novým nádražím zachován, pravidelně vysvětluje také organizátor dopravy Ropid.
Z jeho Facebooku je pak patrné, že v on-line světě převládají ti, kteří zboření a znovupostavení nádraží ve Vysočanech vítají. Jeho historickou hodnotu a promarněnou šanci na renovaci naopak zmiňují ti místní, jež deník Metro před časem oslovil na nedalekém náměstí OSN.