metro.cz

Počasí v Praze

8 °C / 10 °C

Čtvrtek, 21. listopadu 2019. Svátek má Albert.
První metry v tunelu Blanka.
První metry v tunelu Blanka. | foto: Josef Škvor, Metro.cz

Z Blanky zmizelo 15 kilometrů kabelů poničených vodou. Už je firma odstranila

22. dubna 2015  14:07 ČTK
Kilometry vodou poškozených kabelů musela z tunelu Blanka vyvézt společnost ČKD Praha DIZ. Už se mluví také o dalším termínu otevření komplexu. Pokud však bude třeba měnit kabely další, vše se zřejmě opět protáhne.

Kabely poničily přívalové deště, proto je firma odstranila z tzv. chrániček, které jsou umístěny v chodnících v tunelu. Částečně poničené jsou i další kabely, ty však v tuto chvíli není třeba vyměnit. Pokud to nutné bude, zřejmě se posune zveřejněný termín zprovoznění 15. září.

Nyní se čeká na technické řešení projektanta a pokyn správce stavby, firmy Inženýring dopravních staveb (IDS), kam má ČKD Praha DIZ kabely uložit. „Jde o to, aby se neopakovaly problémy při případném výskytu vody v šachtách, kudy kabely vedou,“ uvedl mluvčí firmy Karel Samec. S tím jsou spojeny i některé stavební úpravy, které bude nutné provést. „Například vyčištění chrániček a podobně,“ řekl. Tyto práce by měla podle Samce provést stavební firma Metrostav, která je dodavatelem stavební části Blanky.

Otevření se plánuje na polovinu letošního září

Zprovoznění Blanky naplánovala IDS na 15. září letošního roku. „Platí, že uděláme maximum, abychom vše včetně komplexních zkoušek dokončili na konci července. Pokud by ale bylo třeba vyměnit i další kabely, termín by mohl být opět odložen. Zatím tato situace nenastala, takže nyní nechceme spekulovat o žádném jiném termínu,“ uvedl Samec.

Do tunelu Blanka natekla voda v roce 2013 vjezdy na Letenské pláni a na Malovance. Poté se dostala do chodníků, pod nimiž voda kabely poškodila. V té době totiž ještě nebyly dokončeny a plně funkční vodotěsné poklopy na chodnících. Praha se následně přela s dodavateli, kdo je za situaci zodpovědný a kdo výměnu zaplatí.

Tunelový komplex, který měl řidičům sloužit už před čtyřmi lety, vyšel zatím na 37 miliard korun. Stavbu zahájila radnice, kterou tehdy vedl primátor Pavel Bém (ODS). Od té doby se práce prodražily minimálně o šest miliard korun.

Komentáře

Hlavní zprávy

Příští stanice: nákupák. Linka 156 staví před OC Stromovka

Busy do Europarku jezdí ze Zbraslavic, Zruče a Žlebu.
vydáno 21. listopadu 2019  13:54

Vlastní autobus má štěrboholský Europark či Ikea na Černém Mostě. Do obchoďáku v Michli zákazníci jezdí na proud.  celý článek

Kouříš? Tak plať do zdravotního pojištění víc než nekuřáci! V Česku zatím bez šance

Ilustrační snímek.
vydáno 21. listopadu 2019  11:34

Ti, co dbají na zdraví, platí za hříšníky miliardy korun ročně.  celý článek

Pražské kachny umírají zbytečně. I kvůli pečivu

Zachráněná kachna
vydáno 21. listopadu 2019  5:02

Lidé z Modřan chtějí u rybníka varovnou ceduli. Ve Stromovce však nepomohla.  celý článek

Češi, mistři v odkládání řešení problémů. Televizní tma přijde za týden

Ještě jednou Hřebeny, jak se nazývá nejsevernější výspa Brd, jež dosahuje až do...
vydáno 20. listopadu 2019  14:47

Konec starého vysílání nastane nejdřív v Praze a jejím okolí.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám