metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 19 °C

Sobota 3. června 2023. Svátek má Tamara
ilustrační snímek | foto: Petr TopičMAFRA

Z Budějovické na Pankrác jezdí metro pomaleji. Je potřeba na pár týdnů omezit otřesy

  17:51
Pozorné čtenáře deníku Metro a jejich schopnost odhalovat i ty nejdrobnější zvláštnosti při cestování pražskou hromadnou dopravou neradno podceňovat. Nedávno si totiž povšimli, že mezi stanicemi metra C Pankrác a Budějovická jezdí v posledních dnech soupravy metra o něco pomaleji než obvykle. Podobné postřehy zaplavily i sociální sítě.

„Neví někdo, proč je zde pomalá jízda už několik dní?“ ptá se například ve facebookové skupině MILUJU METRO uživatel Honzík Kladivo. Podle vedoucího odboru komunikace dopravního podniku Daniela Šabíka není dojmologie čtenářů Metra rozhodně mylná. Vlaky metra C totiž mezi uvedenými stanicemi zpomalují proto, aby nevyvolávaly zbytečné otřesy.

„Když jsme zahajovali geologický průzkum pro metro D, upozorňovali jsme, že se v určité fázi s průzkumnými pracemi dostaneme až pod kolejové tubusy stávající linky C mezi stanicemi Pankrác a Budějovická. V současnosti probíhají razicí práce a injektáže přímo pod kolejovými tunely mezi stanicemi Pankrác a Budějovická. Z preventivních důvodů jsme se po dobu probíhajících razicích a injektážních prací rozhodli v daných úsecích snížit rychlost na dvacet kilometrů v hodině,“ vysvětluje pro Metro Šabík.

Nejvášnivější fanoušky hromadné dopravy by však toto vysvětlení nejspíše neuspokojilo. Šabík proto ještě přispěchal s upřesněním, že pod první kolejí ve směru do centra jde o úsek kilometrů 25,600 až 25,320, v opačném směru o úsek 25,340 až 26,600. „Omezení rychlosti zrušíme, jakmile budou průzkumné práce v daném úseku dokončeny a přesunou se do další oblasti. Předpokládáme, že omezení rychlosti ve zmiňovaných úsecích potrvá vzhledem k charakteru průzkumných prací řádově několik týdnů,“ odhaduje Šabík. Dlouho plánovaná stavba metra D, která má propojit Náměstí Míru s budoucí stanicí Depo Písnice, oficiálně začala loni v létě. Stavět se má minimálně osm let, nová linka vyjde na zhruba 70 miliard korun. Hloubení prvních šachet a štol v rámci geologického průzkumu započalo právě na Pankráci.

Méně známým projektem než metro D, jež do budoucna možná ještě více ovlivní podzemní cestování v hlavním městě, je chystaný projekt metra S. Správa železnic chce totiž v následujících letech zbudovat novou podzemní vlakovou síť, která by Praze de facto přinesla dvě trasy „metra“ navíc.

Magistrát si od přesunu vlaků pod zem slibuje především to, že Středočeši získají lákavou a pohodlnou alternativu aut.

Podobně vlaky už několik let křižují podzemí měst také v německém Lipsku nebo švédském Malmö. Podle kritiků se ale Praha snaží přiblížit městům, která mají jiné predispozice než kopcovitá česká metropole. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Veřejná wi-fi? Nejen na dovolených ji používáme, často patří samotným podvodníkům

vydáno 3. června 2023  16:29

Nabíjení telefonu na cestách přes USB zásuvky může být rizikové, vysoký výkon dokáže zničit celé zařízení.   celý článek

Led se neptá, jestli se ještě někdy uvidíme, říká přírodovědec, fotograf a spisovatel

vydáno 3. června 2023  9:47

Přírodovědec, fotograf, autor knih i pořadů. To je dobrodruh Petr Jan Juračka. Nyní svůj příběh líčí pro Metro.  celý článek

Arnie is back! Netflixovská hitovka FUBAR je rutinní komedie s občasnou akcí

Strážce streamu
vydáno 2. června 2023  14:00

STRÁŽCE STREAMU Jean-Claude Van Damme je na seriálovém poli sebeparodický Van Johnson, Sylvester Stallone je chlapácký Král Tulsy a Arnold Schwarzenegger má teď svůj...  celý článek

V holubníku jsou obydlené zatím jen čtyři „ložnice“. Vajíčka tu z hnízd odebírají pravidelně

vydáno 2. června 2023  5:52

„Tohle je umělé a tohle teplé je pravé,“ ukazuje mi dvě vajíčka Kateřina Brabencová ze spolku Holubi v nouzi. Ta pomáhá Záchranné stanici hl. m. Prahy se...  celý článek